جهانگیری: درباره همه وزرا از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی استعلام شده است

معاون اول رئیس جمهور در نطق خود در مجلس به انتقادهای منتقدان درباره صلاحیت وزاء و اهل فتنه بودن برخی از آنان پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نشست عصر مجلس در پاسخ به برخی از شبهات درباره وزاری پپیشنهادی، با بیان اینکه مخالفین کمتر به برنامه پرداختند، افزود: آنچه مهم است در شرایطی خاصی دارای مسئولیت اداره کشور شده​ایم. برای اینکه شرایط خاص مورد توجه قرار بگیرد در ابعاد داخلی و بین الملی نیازمند توافق ملی هستیم.
وی با اشاره به تلاش دشمنان ملت ایران برای فضا سازی علیه دولت، گفت: آقای روحانی در شرایط خاصی مسئولیت را به عهده می‌گیرد. ما هم در ابعاد داخلی و هم بین المللی نیازمند تفاهم جدی هستیم. دشمنان کینه توز و بخصوص رژیم صهیونیستی وانمود می​کنند هیچ اتفاقی نیفتاده و می​خواهند فضا را علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی نگهدارند.
وی با بیان اینکه باید از فرصتی که ملت از انتخابات 24 خرداد فراهم کرد استفاده کنیم، افزود: ملت هرگاه لازم بوده حرکتی انجام دهد که در سرنوشت کشور و انقلاب تعیین کننده باشد، انجام داده و ادامه اش برعهده ما مسئولان است.
جهانگیری افزود: آقای دکتر روحانی در مرحله اول انتخاب بیش از 18 میلون رای آوردند. آن هم با این تعداد کاندیدا. در حالی که در سال 84 رئیس جمهور منتخب در مرحله دوم چقدر رای داشتند؟ تفاوت رای نفر اول و دوم بیش از 14 میلون رای بود و ملت رای معنا داری به رئیس جمهور داد.حتی رای روحانی در مناطق محروم از تعداد بیشتری برخوردار بود.
وی با اشاره به برنامه مدون دولت، گفت: این برای نخستین بار است که به تعابیر اساتید اقتصاد کشور، چنین برنامه مدونی رئیس جمهور برای چهارسال بعدش دارد. البته همه اینها یا قوانین جاری است یا باید قوانینش به مجلس برای تصویب تقدیم شود.
جهانگیری با اشاره به انتقاد برخی درباره اینکه گفتند اقتصاد مقاومتی در این برنامه ها دیده نشده که کاملاً اشتباه است، تاکید کرد: دولت در تمام بخش ها اهداف و اولویت و راهبردهایش را به صورت ریز مطرح کرده است.
معاون اول رئیس جمهور که معتقد بود سازمان مدیریت کشور آسیب جدی دیده و باید بازسازی شود، اظهار داشت: آنها که دستشان در کار است می​دانند که وضعیت مدیریت کشور چقدر نابسامان است.
وی در خصوص مسن بودن کابینه نیز اظهار داشت: اینکه گفته می شود کابینه مسن است، اولا باید بگویند با کجا دارند مقایسه می​کنند؟ اول انقلاب همه مسئولان در سن و سال جوان بودند و افراد دیگر که کنار گذاشته شدند از رژیم سابق بودند. من خودم در 26 سالگی نماینده مجلس شدم. در یکی از ملاقات​های من در اصفهان، وزیر خارجه یکی از کشورها می گفت من اندازه سن شما وزیر خارجه هستم.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: سن کابینه پیشنهادی در مقایسه با هیچکدام از کابینه های کشورهای همسایه بالا نیست. مخالفان یک مقاله علمی ارائه دهند که گفته باشد اگر سن بالا برود، قدرت مدیریت پایین می آید! معتقدم بعضی اشکالی در کابینه نمی بینند و فقط می​گویند سن کابینه بالاست.
وی که می گفت وضع موجود کشور بخشی‌اش نتیجه تحریم‌ها و بخشی نتیجه نوع مدیریت است، افزود: ما 500-600 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم و باید ببینیم چگونه هزینه شده است.
جهانگیری همچنین با تاکید بر اینکه این کابینه یک شرکت سهامی نیست، بلکه فراجناحی است، گفت: اکنون همه جناح ها فکر می​کنند در این کابینه حضور دارند. انسجام در همه تیم دولت و بخصوص تیم اقتصادی در حد اعلاست. من در کابینه آقای هاشمی در مجلس بودم و در کابینه آقای خاتمی در دولت و در این دولت هم در کابینه. شهادت می​دهم در هیچ دولتی تیم اقتصادی به این انسجام نبوده است.

وی در خصوص موضوع فتنه گردبودن برخی از وزاری پیشنهادی هم، گفت: به موضوع فتنه قوه قضائیه و اطلاعات رسیدگی کردند. اینها که به عنوان وزیر انتخاب شدند استعلام از همه دستگاه ها گرفته شده و پاک‌ترین استعلام‌ها را دارند. ضمن اینکه رئیس جمهور با وزرا شرط کردند به تمام قوانین احترام بگذارند وقانون فصل الخطاب باشد .

معاون اول رئیس جمهور همچنین از منشور اخلاقی در میان وزرا و رئیس جمهور خبر داد که بندی از آن که به امضای همه وزرای پیشنهادی رسیده، بر لزوم قانونگرایی تاکید شده است.
/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3