حسینی‌صدر:اگر قرار بود بانکهای رفاه و تعاون بانک عادی باشند زیرمجموعه وزارت رفاه نمی‌رفتند

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قرار بود بانک‌های رفاه و تعاون بانک‌های عادی باشند زیرمجموعه وزارت رفاه نمی‌رفتند و در قالب وزارت اقتصاد کار می‌کردند و این موضوع که وزارت رفاه را یک وزارت صرف اقتصادی بدانیم نمی‌تواند درست باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا موید حسینی‌صدر که در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: آماری که جناب آقای دکتر پورابراهیمی به عنوان مخالف دادند به راحتی در اینترنت قابل دستیابی بود و از ایشان برای تکرار آن تشکر می‌کنیم اما من عرض می‌کنم که اگر بخواهیم بگوییم وزارت رفاه یک وزارت صرف اقتصادی است اشتباه است و فرافکنی است.

وی افزود: طبق قانون باید 25 درصد از ظرفیت تعاون احیا شود اما متاسفانه تاکنون پنج درصد از آن احیا شده ولی وزیر پیشنهادی نباید پاسخگوی این ضعف باشد پس چرا از ایشان در این رابطه گله می‌کنیم.

نماینده مردم خوی در مجلس تصریح کرد: آیا بهبود فضای کسب و کار،‌ بهبود شرایط کارگری و بهبود شاخص‌های رفاه اجتماعی اهمیت کمی دارند و آیا اینها با یک اقتصاددان صرف قابل حل است؟ قطعا پاسخ اینها خیر است چرا که بنده معتقدم وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نباید یک اقتصاددان باشد بلکه باید یک مدیر باشد تا بتواند از تمام توان کشور و مدیران باسابقه برای رفع مشکلات حوزه وزارتخانه استفاده کند.

وی با بیان اینکه آقای ربیعی برای استفاده از مدیران نگاه شایسته‌سالاری دارد، گفت: قول مساعد ایشان برای استفاده از مدیران شایسته با هر نگاه و دیدگاه سیاسی حتی از مدیران فعلی نشان دهنده هم ایشان برای رفع مشکلات است و من امیدوارم با سابقه رزمندگی و با مدیریت خوب ایشان مسائل حل شود.

موید‌حسینی صدر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتابی که ربیعی در مورد فساد به رشته تحلیل در آورده است، خاطرنشان کرد: آشنایی جناب آقای ربیعی با نحوه برخورد با فساد قابل ستایش است و قطعا این انسان پاک می‌تواند برای رفع مشکلات و فسادهای حوزه اجتماعی فعالیت مثمرثمری انجام دهد. ضمن آنکه تنظیم سند ملی کار شایسته که از برنامه‌های اصلی ایشان است با شایسته‌سالاری و پرهیز از حزب‌بازی و فامیل‌بازی که نوعی فساد است همخوانی دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با رای مجلس به آقای ربیعی هر چه سریعتر کابینه تشکیل شود تا شرایط کشور به سمت بهبود حرکت کند.

به گزارش ایسنا، محجوب که به عنوان یکی از موافقان وزیر پیشنهادی رفاه بخشی از وقت نماینده خوی را گرفته بود، در سخنانی گفت: صحبت‌های جناب آقای پورابراهیمی برخلاف قانون برنامه است و من به ایشان توصیه می‌کنم قانون برنامه را مطالعه کند.

وی افزود: طبق قانون برنامه، استمرار بنگاه‌داری و کار اقتصادی شرکت‌های شستا برخلاف قانون برنامه است. ضمن آنکه موضوعات مرتبط با قانون کار از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه نمود و جناب آقای ربیعی با آشنایی که با قانون کار دارند می‌توانند آن را بهبود ببخشند.

محجوب در پایان با نشان دادن حجم نامه‌های تشکل‌های کارگری به وزیر پیشنهادی، گفت: آقای ربیعی با این حجم درخواست‌ها از تشکل‌های مردمی مواجهند و نباید از مردم و خواست آنها غافل شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  16