بررسی پیشنهاد ایران برای بیمه تانکرهای نفتی توسط دهلی

دولت هند پیشتر چنین ضمانتی را رد کرده بود اما کاهش ارزش روپیه هند و سقوط بی سابقه آن باعث علاقه ‌مندی دهلی به افزایش واردات نفت از ایران شده است. ایران با دریافت طلب نفتی خود از هند به روپیه موافقت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از لایو اینشورنس، بیمه گران ایرانی چندی پیش پیشنهاد داده بودند که تانکرهای نفتی که از تهران به سمت دهلی حرکت می کنند را بیمه خواهند کرد و اکنون شواهد نشان می دهد که دولت هند در حال بررسی این طرح جدید است.

این در حالی است که در گزارش ها آمده است که شرکت های هندی برای پذیرش این پیشنهاد جدید تاحدی بی میل هستند و نمی خواهند خود را در معرض تحریم های قرار دهند که علیه تهران وضع شده است.

ایران به هند تضمین داده که نفت‌ کش‌ های حامل نفت خام ایران که عازم هند هستند را تا سقف یک میلیارد دلار بیمه می‌کند. این پیشنهاد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران شامل پوشش بیمه بین 50 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار برای هر حادثه از طریق تضمین های دولتی و یک صندوق ویژه دولتی است.

دولت هند پیشتر چنین ضمانتی را رد کرده بود اما کاهش ارزش روپیه هند و سقوط بی سابقه آن باعث علاقه ‌مندی دهلی به افزایش واردات نفت از ایران شده است. ایران با دریافت طلب نفتی خود از هند به روپیه موافقت کرده است.

هند در حال بررسی ارائه یک ضمانت دولتی 20 میلیارد روپیه ‌ای (327 میلیون دلاری) برای پشتیبانی از شرکت ‌های بیمه داخلی این کشور برای پالایشگاه‌ هایی است که از نفت ایران استفاده می ‌کنند و بنابراین نمی ‌توانند از پوشش بیمه خارجی به دلیل تحریم‌ های غرب استفاده کنند.

وزارت دارایی هند در حال حاضر قصد دارد برای تعهد چنین بیمه ‌ای نیمی از هزینه 40 میلیارد روپیه ‌ای آن را تقبل کرده و وزارت‌ های نفت و شرکت ‌های بیمه داخلی نیز هر یک 10 میلیارد روپیه را تامین خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، دو پالایشگاه دولتی هند از ماه آوریل به دلیل مشکلات در پوشش بیمه پالایشگاه‌ های خود واردات نفت از ایران را متوقف کردند. این مسئله باعث شد که واردات نفت هند از ایران در ماه ژوئن بیش از 50 درصد کاهش یابد.

وزارت دارایی هند قصد دارد به پالایشگاه‌ های این کشور اجازه دهد از پوشش بیمه شرکت‌ های خارج از هند استفاده کنند به شرط این که مشمول این بند از قرارداد قرار نگیرند.

پالایشگاه مانگلور که سابقا بزرگترین مشتری هندی نفت ایران بود، اعلام کرده که واردات نفت از ایران این ماه از سر خواهد گرفت.

هند به عنوان دومین واردکننده بزرگ نفت ایران پس از چین طی شش ماهه گذشته برای جبران کاهش واردات نفت از ایران مجبور به واردات نفت از کشورهای آمریکای لاتین شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  21