تاثیر مثبت اعتماد مجلس به تیم اقتصادی کابینه بر شاخص بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار انتظار تأیید تیم اقتصادی رئیس جمهور را داشت و امروز نیز اثر آن قابل مشاهده است، گفت: بازار سرمایه نسبت به اتخاذ سیاست‌های با ثبات نگاه مثبت دارد و نگرانی برای افت بازار وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد علی احمدزاده اصل در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد دلایل رکورد شاخص بورس تهران در امروز و ثبت رکورد تاریخی 60 هزار واحدی، اظهار داشت: تعیین و تأیید وزرای رئیس جمهور و انتخاب تیم اقتصادی وی در جلسه روز پنج شنبه گذشته، اتفاقی بود که  بر روی شاخص اثر مثبت گذاشته و البته چیزی بود که دور از انتظار بازار نبود.

وی با بیان اینکه بازار و سهامداران انتظار داشتند با این انتخاب ها، بازار رونق و جان تازه بگیرد، گفت: سهامداران در حال حاضر به دلیل سیاست‌های مناسب برای وضعیت اقتصاد کشور و خصوصا اتخاذ سیاست‌های باثبات در حوزه‌ صنایع مختلف، روی خوشی به این اتفاقات نشان دادند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه اتخاذ سیاست‌های با ثبات برای صنایع، نفت‌وگاز، پتروشیمی، پالایشگاه، معادن و فلزات، خودرو و بانکی ها از سوی دولت جدید باعث خواهد شد این چند صنعت پیشتاز بازار باشند، بیان کرد: در حال حاضر نگرانی در مورد روند منفی بورس و شاخص وجود ندارد و بازار روند مطلوبی را پشت سر خواهد گذاشت. با توجه به اینکه دولت جدید قرار است سیاست‌های شفاف در زمینه‌های اقتصادی داشته باشد، بر همین اساس هر تصمیمی که در مورد نرخ سود، خوراک پتروشیمی‌ها، قیمت خودرو، بهره مالکانه معادن اتخاذ شود، بر روی فعالان بازار مثبت خواهد بود.

وی ادامه داد: دولت باید در عمل نیز مسائلی را که اعلام کرده، اثبات کند و باید دید چه میزان به انتظار فعالان بازار سرمایه و اقتصادی پاسخ مثبت می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  ⁄  33  =