شاخص در ۶۰ هزار و ۴۴۰ واحد قرار گرفت

نخستین روز کاری هفته جاری با رشد 830 واحدی و رسیدن ارزش بازار به مرز 290 هزار میلیارد تومان به پایان رسید تا امید سهامدارن به روز‌های مثبت بازار ادامه داشتبه باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم شاخص بورس تهران پس از ثبت تاریخی‌ترین رکورد خود و رسیدن به کانال 60 هزار واحد در دقایق نخست معاملات، در حال حاضر با اتمام ساعت معاملات تا نزدیکی نیمه کانال 60 هزار واحد پیش رفته و در رقم 60 هزار و 440 واحد ثابت مانده است. بر این اساس ارزش بازار نیز به رقم 290 هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.

بر اساس این گزارش، هلدینگ خلیج فارس، ملی مس، سرمایه‌گذاری غدیر، مپنا، پتروشیمی پردیس، بانک پاسارگاد، نفت تبریز، مخابرات، بانک پارسیان و بانک تجارت موثرترین‌شرکت‌ها بر روی وضعیت شاخص بودند. البته این روز ها بورس تهران به دلیل تغییر دولت و تایید صلاحیت کابینه جدید رئیس جمهور، نگاه مثبتی به وضعیت اقتصادی آینده کشور داشته و بر همین اساس اعمال چنین‌ رشد‌هایی پیش بینی می شد.

از دید کارشناسان و فعالان بازار سرمایه، مسئله و اتفاق نگران‌کننده‌ای که شاخص بخواهد به دلیل آن منفی شود وجود ندارد و در حال حاضر دولت باید به این اعتماد و نگاه مثبت، با عمل به وعده‌ها پاسخ دهد.

همچنین، با توجه به روند رو به رشدی که شاخص در این روز‌ها در پیش گرفته، طی 6 روز کاری، بورس سه رکورد و رسیدن به ارقام 58، 59 و 60 هزار واحدی را به نام خود ثبت کرد و طی این 6 روز 2298 واحد رشد را تجربه کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  1  =