نفوذ هکرهای کلاه سفید به ۴۱ سایت در سمنان

رییس پلیس فتای (فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان سمنان، از دستگیری هکرهای کلاه سفید که به 41 سایت و وب سایت نفوذ غیرمجاز کرده بودند، خبر داد.به گزارش

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از فتا  سرگرد سید علی میراحمدی گفت: با کنترل و رصد فضای مجازی توسط متخصصان پلیس فتا مشخص شد، وب سایت های استانی مورد حمله هکری واقع شده است.

با توجه به حساسیت موضوع تیم ویژه ای برای شناسایی عامل یا عاملان هک و نفوذ به سایت ها و وب سایت های استانی با هدف تامین امنیت در فضای مجازی تشکیل شد.

تیم ویژه پلیس فتا با اقدامات فنی خود در لایه های پنهان شبکه های اجتماعی و با استفاده از کلیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موفق به شناسایی دو هکر نوجوان شدند.

این مسئول انتظامی با اشاره به ضرورت دستگیری سریع متهمان و کشف تجهیزات آنان بیان داشت: پس از تشکیل پرونده و اخذ دستور قضایی، هر دو متهم دستگیر و کلیه تجهیزات رایانه ای آنان توقیف و برای بررسی فنی به آزمایشگاه ادله دیجیتال منتقل شد.

میراحمدی با بیان اینکه متهمان در بازجویی های مقدماتی منکر هرگونه اقدام مجرمانه ای بودند، تصریح کرد : اما پس از ارایه شواهد و اسناد از سوی ماموران پلیس، به هک بیش از 41 وب سایت اعتراف کردند.

متهمان قصد تخریب و یا اقدام خرابکارانه ای نداشته بلکه به دنبال معرفی و شناساندن خود در فضای مجازی بودند.

سرگرد میراحمدی با توصیه به کاربران فضای مجازی و تأکید بر افزایش ضریب امنیتی در این فضا، خاطرنشان کرد: برخورد قاطع با مجرمان سایبری که نقش مهمی در رشد شاخصه های امنیتی در این فضا دارد، از مهمترین اهداف پلیس فتا است.  
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  ⁄  52  =