عکس کارگردان برنده اسکار در چهار سالگی

رومن پولانسکی، کارگردان «بچه رزماری» و «محله چینی‌ها» در آستانه 80 سالگی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از خبرآنلاین، رومن پولانسکی 18 اوت 80 ساله می‌شود. آخرین فیلم این کارگردان لهستانی/فرانسوی «ونوس در پوست خز» نام دارد که امسال در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

پولانسکی و دیوید آیوز نویسنده آمریکایی کمدی «ونوس در پوست خز» را با اقتباس از نمایشنامه‌ای از آیوز ساخته‌اند، نمایشی که اولین بار سال 2010 در شیکاگو روی صحنه رفت و بعدها در خارج از برادوی هم اجرا شد.

داستان درباره یک کارگردان تئاتر (متیو آمالریک) است که قصد دارد رمان «ونوس در پوست خز» نوشته لئوپولد فون زاخر-مازوخ، نویسنده اتریشی – که واژه مازوخیسم از نام او گرفته شده – را که سال 1870 منتشر شد، روی صحنه ببرد و برای نقش اصلی به دنبال بازیگر می‌گردد.

امانوئل سینیه همسر پولانسکی در «ونوس در پوست خز» نقش بازیگری را دارد که می‌کوشد کارگردان را قانع کند او بهترین گزینه برای بازی در این نمایش است. سینیه که پیش از این در دو فیلم «دیوانه‌وار» و «ماه تلخ» نیز با پولانسکی همکاری کرده است.

رومن

رومن پولانسکی در این عکس حدودا چهار ساله است و پدر و مادرش ریژارد و بولا دیده می‌شوند. این عکس زمانی در کراکوف گرفته شده که خانواده پولانسکی برای زندگی از فرانسه به لهستان بازگشته بود.

او در خانواده‌ای لهستانی به دنیا آمد. مادر او حدود یک دهه بعد در اردوگاه آشوئیتس کشته شد.

«چاقو در آب» اولین فیلم بلند پولانسکی برنده جوایزی از جشنواره‌های مختلف شد، اما فیلمی که باعث بیشتر شدن شهرت او شد «انزجار» با بازی کاترین دونوو بود. پولانسکی سال 1965 با این فیلم برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره برلین شد و سال 1966 هم با «بن‌بست» جایزه خرس طلای این جشنواره را برد.

او در آمریکا با تریلر ترسناک «بچه رزماری» 1968 و تریلر با موضوع فساد «محله چینی‌ها» 1974 به شهرت رسید و برای هر دو فیلم نامزد اسکار شد. پولانسکی برای فیلم «تس» هم نامزد اسکار بوده است.

او سال 2002 برای کارگردانی «پیانیست» برنده اولین و تنها جایزه اسکار خود شد، اما هریسن فورد به جای او در مراسم جایزه را گرفت. او با همین فیلم برنده نخل طلای کن هم شده است.

منبع عکس: گاردین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  +    =  65