افزایش خسارتهای مربوط به کلاهبرداری از خودپرداز در آمریکا/التیماتوم مستر و ویزا برای انتقال به EMV

کارتهای نقدی با نوار مغناطیسی را جمع کنید:

خسارتهای مربوط به کلاهبرداری از خودپرداز در آمریکا افزایش یافته اند و کارشناسان معتقدند این روند تازمانیکه کارتهای نقدی هنوز هم با نوار مغناطیسی تولید می شوند ادامه خواهد یافت./ از ژانویه تا می 2013، خسارتهای مربوط به کلاهبرداری با خودپرداز در 34 کشور و منطقه خارج از حوزه از پرداخت یورو گزارش شد./در میان کشورهای خسارت دیده از کلاهبرداری های خود پرداز آمریکا رتبه نخست را دارد./سرمایه گذاری در سیستم ردیابی کلاهبرداری بسیار کم هزینه تر از ایجاد زیربنا برای فناوریEMVاست./ویزا و مستر کارت اهداف و تاریخهای تعهدآوری را برای انتقال به EMV تعیین کرده اند و امید دارند این روند میان صادرکنندگان کارت در آمریکا نیز انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، خسارتهای مربوط به کلاهبرداری از خودپرداز در آمریکا افزایش یافته اند و کارشناسان معتقدند این روند  تازمانیکه  کارتهای نقدی  هنوز هم با نوار مغناطیسی  تولید می شوند ادامه خواهد یافت.

  خسارتهای مربوط به کلاهبرداری با خودپرداز  اکنون از مناطقی که استانداردهای جدید ویزا، مسترکارت و یوروپی را اعمال می کنند دور شده و به بازارهایی مانند آمریکا منتقل شده است. دراین بازارها هنوز هم  تراکنشها با نوار مغناطیسی انجام می شود.

 در حقیقت از ژانویه تا می 2013، خسارتهای مربوط به کلاهبرداری با خودپرداز در 34 کشور و منطقه خارج از حوزه از پرداخت یورو گزارش شد. در حوزه یگانه پرداخت یورو فناوری EMV استاندارد  محسوب می شود. در میان کشورهای خسارت دیده از  کلاهبرداری های خود پرداز آمریکا رتبه نخست را دارد.

 آویوا لیتان ، یکی از کارشناسان  کلاهبردای که در موسسه مشاوره ای گارتنر  مشغول به کار است ، می گوید: تعجبی ندارد که کلاهبرداری به کشورهایی انتقال یافته است که  به EMVمنتقل نشده اند. اما بانکها تمایلی ندارند به این فناوری منتقل شوند… بانکهای آمریکایی زیر فشار مالی زیادی هستند و خطرات امنیتی نیز در این کشور چندان زیاد نیست.

 هنگامیکه سخن از کلاهبرداریهای مرتبط با خودپرداز به میان می آید لیتان معتقد است که سرمایه گذاری در سیستم ردیابی کلاهبرداری بسیار کم هزینه تر از ایجاد زیربنا برای فناوریEMVاست.

 کارتهای EMV برخلاف  کارتهای دارای نوار مغناطیسی،  هنوزهم در آمریکا  رایج هستند،  تراکنشهای پرداخت را با میکرو تراشه کامپیوتری انجام می دهد.

اطلاعات کارت موجود دراین تراشه ها رمزگذاری شده اند و نمی توان آنها را دزدید یا کپی کرد، اما داده هایی که در نوار مغناطیسی ذخیره می شوند این ویژگی را ندارند.اما به دلیل آنکه  تاهمین اواخر  خسارتهای مرتبط با کلاهبرداری حرفه ای  قابل کنترل بود، موسسات مالی و بانکهای آمریکایی تمایلی برای انتقال پرداختهای کارت به EMV نداشتند زیرا تراشه های تعبیه شده در کارتهاپرهزینه هستند و البته زیربنای EMVدر آمریکا هنوز ایجاد نشده است. بسیاری از بازرگانان و خودپردازهای آمریکایی هنوز  برای قبول تراکنشهای تراشه و رمز آماده نیستند.

 ویزا و مستر کارت  اهداف و  تاریخهای تغییر تعهدی را برای انتقال به EMV تعیین کرده اند و امید دارند  این روند  میان صادرکنندگان کارت در آمریکا نیز انجام شود. ویزا  آوریل 2013 را برای شرکتهای برقراری تراکنش تعیین کرده است تا سیستمهای فرآوری خود را برای حمایت از تراشه و احراز هویت دینامیک ارتقا دهند. صدور کارت EMV  نیز در همین  بازه زمانی  باید انجام شود. البته کارشناسان از همان ابتدا اعلام کردند این تاریخها برای اکثر بانکها و بازرگانان مناسب نیستند.

همچنین ویزا تاریخ یک اکتبر 2017 را ، زمان تغییر تعهدات برای کارتهای بین المللی و تقلبی استفاده شده در خودپردازهای آمریکایی اعلام کرد. همین تغییر تعهد برای  سیستمهای پز  در تاریخ یکم اکتبر 2015 انجام می شود. ویزا همچنین اشاره می کند هیچ یک از این تاریخها  اجباری نیستند و صادر کننده کارت مجبور نیست کارتهای  همخوان با EMV را صادر کند یا تهیه کنندگان خودپرداز و بازرگانان ملزم به ارتقا سیستمهای خود ( برای قبول EMV ) نیستند.

 مستر کارت نیز آوریل  2013 را تاریخ  تغییر تعهدات تعیین کرده است. ست  ایزن سخنگوی مستر کارت می گوید:   دراین تاریخ  شرکتهای تهیه کننده می بایست  زیربناهای خود را ارتقا دهند و سیستمهای یکپارچه خود را برای حمایت از تراکنشهای EMVآماده کنند.  کلاهبرداریهایی که از تراکنشهای آمریکا به وجود می آید اغلب به وسیله کارتهای تقلبی است که شرکت مایسترو به طور بین المللی تولید کرده است و کلاهبرداری مسئولیت صاحب خودپرداز یا اپراتور آن محسوب می شود.

ایزن اشاره می کند  تمام صاحبان خودپرداز باید در 2016  به EMV منتقل شوند. این تاریخ برای تمام تراکنشهایی  قابل قبول است که در خودپردازهای مربوط به مستر کارت و در سراسر آمریکا فعالیت می کنند.

 هردو شرکت ویزا و مستر کارت  برنامه ای برای انطباق EMVدر آمریکا طراحی کرده اند و همراه آن نوعی راهنما نیز تدارک دیده اند تا به صادر کنندگان و بازرگانان کمک کند به طور موفقیت آمیز انتقال کارتها به فناوری EMV را انجام داده و تکمیل کنند.

 انتقال کلاهبرداری

 لاچان گان مدیر EASTدر لندن می گوید: براساس گزارشات سازمان ما در 6 ماه گذشته فقط 5 کشور یا منطقه در حوزه SEPA ( که EMVاستاندارد فناوری کارت محسوب می شود)  گزارش خسارتی داده اند که با کلاهبرداری خودپرداز مرتبط بود.  این نشان یک دلیل و برهان است که نشان میدهد کلاهبرداری ازخودپرداز کمرنگ شده است.

 او در ادامه می افزاید: این امر فقط تقویت روندی است که در ابتدای سال گزارش سد.

 همچنین در تحقیق کلاهبرداری موسسه Security Media Group در 2013، بانکها و موسسات آمریکایی آمار بسیاری بالایی از  کلاهبرداری باخودپرداز را اعلام کردند( میان 5 منطقه، آنها رتبه نخست را داشتند). 31 درصد پاسخگویان اعلام کردند در سال گذشته خسارتهایی متحمل شدند که به کلاهبرداری با خودپرداز مرتبط بود.

  آل پاسکلا ، کارشناس کلاهبرداری مالی و یکی از تحلیلگران شرکت   Javelin Strategy & Research می گوید: این روند نگران کننده است اما تعجب آور نیست. آنچه در اینجا می بینیم، تاثیرات کامل کلاهبرداری است که درآن عکس العمل در بخشی از صنعت سبب می شود مقاومت در برابر کلاهبرداری کمتر شود. شخصا تصور نمی کنم EMV به این زودیها فراگیر شود.

 جان بازارد  که مدیر خدمات هشدار کارت در FICO است می گوید تا زمانیکه آمریکا فناوری احراز هویت تراشه مانند EMV را در پزهای فروشگاهها و خودپردازها اجرا نکند، کلاهبرداری با کارت  ادامه می یابد.

 او اضافه میکند: دراینجا باید اشاره کنم صادر کنندگان کارت درآمریکا در معرض خطر کلاهبرداری پرداخت با کارت  در مرزهای این کشور قرار دارند زیرا هر روز تعداد بیشتری از خرده فروشان گرفتار پدیده دزدیدن اطلاعات و حملات بدافزار می شوند . امروزه همه قربانی نوعی کلاهبرداری شده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  6