شاخص بورس قله ۶۰هزار واحدی را پس گرفت

در پایان معاملات امروز بازار سهام با روند مثبت نماد تاپیکو و گروه‌های بانکی شاخص کل برای دومین بار 60 هزار واحدی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از فارس، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص با افزایش جزئی 113 واحدی مجدداً موفق به فتح قله 60 هزار واحد شد.

در این میان گروه‌های بانکی وارد صف خرید شدند و همین امر موجب افزایش حدود 100 واحد مثبت در روند شاخص کل بود.

همچنین هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین نیز با افزایش میزان تقاضا روبه‌رو شد و با تأثیر 72 واحدی موجب موفقیت شاخص برای فتح مجدد قله 60 هزار واحدی شد.

با توجه به نخستین مصوبه وزارت ارتباطات با روی کار آمدن وزیر جدید، ابطال افزایش تعرفه مکالمات ثابت و سیار بود موجب کاهش قیمت مخابرات و افزایش صف فروش برای این شرکت شد؛ در حالی که وزیر ارتباطات این ابلاغیه را صادر کرده همراه اول نیز تحت تأثیر منفی قرار می‌گیرد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام بیش از 648 میلیون برگ سهم جابه‌جا شد و ارزش این معاملات به بیش از 200 میلیارد تومان نیز رسید.

به گزارش فارس، تمام شاخص‌های منتخب با توجه به اینکه روز گذشته روند منفی داشتند، امروز کمی تعدیل مثبت دادند و در این میان شاخص کل با 113 واحد مثبت 60052 واحدی شد، شاخص صنعت با افزایش 30 واحدی، شاخص 50 شرکت فعال‌تر 4 واحد، شاخص آزاد شناور 141 واحد، شاخص 30 شرکت بزرگ 10 واحد، شاخص بازار اول و دوم هر کدام با 70 و 300 واحد روند مثبتی پیدا کردند.

نماد معاملاتی وبملت که روز گذشته کاهش قیمت داشت امروز با توجه به صف خرید برای این گروه‌ها کمی تعدیل مثبت داد؛ بانک صادرات و بانک پاسارگاد در ساعات پایانی معاملات با صف خرید همراه شدند.

همچنین نماد معاملاتی پالایش نفت تبریز که طی هفته گذشته افزایش قیمت خوبی داشت طی روز گذشته و امروز روند منفی به خود گرفت و با صف فروش همراه شد؛ قیمت هر سهم این شرکت از 2712 تومان و 2 ریال امروز به 2570 تومان و 5 ریال کاهش پیدا کرد.

از جمله شرکتهایی که بیشترین افزایش قیمت را رقم زدند می‌توان به شیمی‌دارویی داروپخش، قشهد، صنایع کاشی سرامیک سینا، سیمان خاش و فرآورده‌های تزریقی ایران اشاره کرد، اما در مقابل داروسازی فارابی به سرمایه‌گذاری ملی ایران و ریخته‌گری تراکتورسازی بیشترین کاهش قیمت را داشته‌اند.

امروز برترین عرضه به شرکت‌هایی چون سرمایه‌گذاری آتی دماوند، مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری رنا، بانک اقتصاد نوین، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه و گروه بهمن اختصاص داشت.

فردا قرار است نماد معاملاتی همراه اول در بازار دوم بورس پس از 31 ماه معامله در فرابورس بازگشایی شود.

ارزش روز کل بازار بورس و اوراق بهادار تهران امروز 287هزار میلیارد تومان بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  10