مرزنشینان شرقی ایران اولین درآمد خود از فروش قانونی سوخت را دریافت کردند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 19 هزار سرپرست خانوار مرزنشین در هیرمند و سراوان نخستین مرحله درآمد حاصل از فروش قانونی 7 میلیون لیتر موادسوختی را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا، حاتم ناروئی در مراسمی که به همین منظور در شهرستان مرزی هیرمند برگزار شد، اظهار داشت: نخستین مرحله واریز سود حاصل از فروش سوخت به مرزنشین‌ها به حساب سرپرستان خانوار مرزنشین واریز شد.

استاندار افزود: در آینده نزدیک در 5 شهرستان چابهار و کنارک‌، میرجاوه‌، زهک و سرباز نیز این طرح آغاز خواهد شد.

ناروئی افزود: وجود شرایط مرزی و قاچاق زیاد مواد سوختی از مرزها، دولت را بر آن داشت تا به منظور جلوگیری از تلفات جانی و مالی شهروندان و ارتقا معیشت مرزنشینان، مصوبه‌ای مبنی بر فروش سوخت به مرزنشینان را تصویب و ابلاغ کند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح شامل کسانی می‎شود که ساکن دائمی در روستاهای شعاع 20 کیلومتری در مرز باشند و در شهرستان هیرمند و سراوان طرح فروش سوخت به مرزنشینان در حال حاضر صورت می‌گیرد.

استاندار در پایان اضافه کرد: هم اینک 70 هزار خانوار مرزنشین در شعاع 20 کیلومتری مرزهای استان سکونت دارند که برای هر خانوار پنج نفر به بالا هزار لیتر و خانوارهای زیر پنج نفر 500 لیتر سهمیه ماهانه سوخت در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  21