پست بانک در سالهای اخیر گام های بلندی در حوزه بانکداری الکترونیک برداشته است

دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پست بانک ایران هم اکنون از وضعیت مناسبی در بورس و شبکه بانکی کشور برخوردار است که باید با کار و فعالیت مضاعف و ابتکار عمل و همچنین ارائه خدمات متنوع و جدید بانکی این موقعیت را حفظ کرده و روز به روز بهبود بخشید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی پست بانک دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین نشست با اعضای هیات مدیره و مدیران امور و ستادی این بانک ضمن بیان مطلب فوق گفت: پست و پست بانک از متقدمین این وزارتخانه هستند که طی سال های اخیر مورد کم لطفی قرار گرفته و بیشتر به بخشهای فناوری اطلاعات (IT) و مخابرات توجه شده است اما این دو مجموعه به عنوان پیشگامان عرصه ارتباطات کشور از اهمیت ویژه ای برخوردارند و انتظار داریم تعاملات فی مابین آنها گسترش یافته و پست و پست بانک از ظرفیت های مشترک بیشتر بهره مند شوند.
وی افزود: در سال های اخیر پست بانک ایران علیرغم برخی تغییرات و مشکلات پیشرفت های مناسبی داشته و درحال حاضر با حضور مدیران با تجربه در رأس این بانک؛ شاهد همدلی، پیشرفت امور و فعالیت مضاعف آن هستیم.
دکتر واعظی تصریح کرد: باید تدابیری اتخاذ کنیم تا پست بانک ایران با استفاده از مزیت های خود بتواند جلوتر از همه حرکت کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: پست بانک ایران هم اکنون از وضعیت مناسبی در بورس و شبکه بانکی کشور برخوردار است که باید با کار و فعالیت مضاعف و ابتکار عمل و همچنین ارائه خدمات متنوع و جدید بانکی این موقعیت را حفظ کرده و روز به روز بهبود بخشید.
واعظی عنوان کرد: با توجه به وضعیت کنونی، سازمان هائی پیشرو و موفق خواهند بود که ابتکارهای جدید و به روزی داشته باشند و خدمات متنوع و مطلوب تری به مشتریان ارائه دهند.
وی تصریح کرد: پست بانک ایران باید فعالیت های خود را با دو رویکرد داخلی یعنی حضور در شهرها و روستاها و همچنین بین المللی مدنظر داشته باشد و در حوزه داخلی باید سعی کند تقاضا و مطالبات مردم را که با مأموریت های این بانک خدمتگزار مطابقت دارد گسترش داده و با مطالعه و ایجاد ارتباطات مناسب فعالیت های خود را در صحنه های بین المللی نیز توسعه دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با تأکید بر انجام بازاریابی مناسب توسط پست بانک ایران خاطرنشان ساخت: باید خدمات بانکی را هرچه بیشتر به مردم عرضه کرد و همه مردم کشور بدانند که پست بانک ایران دارای چه ظرفیت ها، امکانات و خدماتی است و انتظار داریم همه در پست بانک ایران با همین روحیه و جدیت مضاعف به کار خود ادامه داده، به دنبال ابتکارات و نوآوری و گسترش خدمات باشند و ضمن اجرای مطلوب برنامه های 100 روزه آینده، افق اهداف و برنامه های توسعه ای را نیز مدنظر داشته باشند.
دکتر واعظی در پایان عنوان کرد: برنامه هایی برای تعامل و همکاری مشترک بین مجموعه های وزارت ارتباطات با پست بانک ایران داریم که در آینده به دنبال پیاده سازی و اجرای آن هستیم و انتظار داریم با این رویکرد پست بانک ایران بانک عامل این وزارتخانه باشد.
همچنین مهندس ضیایی مدیرعامل پست بانک ایران در این نشست ضمن تبریک انتصاب دکتر واعظی با اکثریت آراء اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بیان مختصری از تاریخچه و فعالیت اخیر پست بانک ایران اظهار داشت: سعی می کنیم علاوه بر حفظ مزیت حضور بانک در دفاتر خدمات بانکی روستایی از ظرفیت ها و امکانات آن در سطح کشور و شهرها نیز بطور بهینه برخوردار استفاده کنیم.
ضیائی افزود: هم اکنون پست بانک ایران با دارا بودن بیش از 14هزار دفتر در سراسر کشور به عنوان گسترده ترین شبکه بانکی کشور به فعالیت خود ادامه می دهد و در سالهای اخیر گام های بلندی در حوزه بانکداری الکترونیک برداشته است.
مدیرعامل پست بانک ایران عنوان کرد: رویکردها و الزامات بانک مرکزی از یکسو و تصمیمات کلان دولت در ایجاد دولت الکترونیک و شهروند الکترونیکی به ویژه با حمایت های وزارتخانه مذکور از سوی دیگر، عزم این بانک را در دستیابی به اهداف و فعالیت های مذکور جدی تر کرده است.
وی با بیان این مطلب که نیروهای انسانی پست بانک ایران از سرمایه های اصلی آن محسوب می شود اضافه کرد: افزایش سرمایه بانک مطابق اساسنامه، افزایش حقوق صاحبان سهام، توسعه زیرساختهای بانکداری الکترونیک، تجهیز منابع با رویکرد کاهش قیمت تمام شده پول، توسعه طرح خدمات بانکی خرد در روستاها با رویکرد اشتغالزایی، توسعه فعالیت های ارزی و همچنین اجرای مدیریت سبز از طریق تجمیع ساختمانهای ستادی بانک از برنامه های توسعه مهم پست بانک در سال جاری است.
ضیائی با اشاره به تدوین برنامه های 100 روزه آتی ابراز امیدواری کرد: برای پیاده سازی و اجرای آن طی مدت اعلام شده گام های مؤثری در جهت رفاه و آسایش هموطنان و ارائه خدمات مطلوب به آنان برداشته شده است.
گفتنی است: در ادامه این جلسه؛ اعضای هیأت مدیره و مدیران امور، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های حوزه های مرتبط خود را به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  3