۱۲ درصد ‌صرافی‌ها تخلف می کنند

معاون نظارت بر موسسات غیر پولی بانک مرکزی گفت: طبق آمار بین 10 تا 12 درصد صرافی های کشور متخلف هستند و برنامه بانک مرکزی پیگیبری جدی ساماندهی صرافی های کشور در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ابراهیم درویشی در همایش صرافی های سراسر کشور گفت: برنامه بانک مرکزی در رابطه با بحث صرافی ها ساماندهی آنها و حذف صرافی های متخلف است.
معاون نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: بر اساس تبصره یک ماده 96 قانون برنامه پنجم صرافی ها فقط می توانند با مجوز بانک مرکزی به فعالیت خود ادامه دهند.
درویشی تصریح کرد: بر این اساس طبق مصوبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی های لازم برای حذف صرافی های متخلف و ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفت که این موضوع حتی به جلسه شورای عالی امنیت ملی هم کشیده شد.
درویشی با بیان اینکه بانک مرکزی به طور مجدانه پیگیر اصلاح ساختار صرافی های کشور براساس آخرین مصوبات جلسه آخر شورای پول و اعتبار است گفت: در آخرین جلسه شورای پول و اعتبار به مصوب شد که اصلاحات لازم در رابطه با صرافی ها به سرعت انجام و حتی در نظر گرفته شد که اتحادیه هم اقدامات لازم را برای ساماندهی صرافی های کشور به طور ضربتی به مرحله اجرا بگذارد.
وی در رابطه با بحث سکه هم گفت: قیمت هر کدام از سکه ها به صورت جداگانه حساب می شود ضمن آنکه در رابطه با طلا هم، قیمت هرگرم طلای 28 عیار به صورت جداگانه محاسبه و از متقاضیان اخذ می شود این موضوع در رابطه با نقره هم به صورت جداگانه محاسبه و براساس نرخ تعیین شده قیمت هر گرم آن از متقاضی اخذ می شود.
وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن وزن سکه بازاریابی مربوط به سکه براساس سال ضرب آن انجام می‌شود که این موضوع در رابطه با سکه های یک گرمی بیشتر باید مورد دقت قرار بگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  8