سقوط روپیه، دانشجویان هندی را به درد سر انداخت

رویترز طی گزارشی نوشت به دنبال کاهش 18 درصدی ارزش پول هند در سال جاری میلادی، دانشجویان این کشور که در خارج تحصیل می کنند با مشکل مواجه شده اند و از خود می پرسند آیا هنوز می توانند با وجود کاهش ارزش روپیه از عهده مخارج خود برآیند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال کاهش 18 درصدی ارزش پول هند در سال جاری میلادی، بسیاری از دانشجویان در حال تحصیل در خارج از هند، شرکت ها، سرمایه گذاران و بانک ها، با سوالات فراوانی مواجه شده اند.

میکائیل هریس، یکی  از این دانشجویان هندی که قصد داشت از این ماه تحصیلات عالیه خود در رشته بازاریابی را در لندن آغاز کند اکنون باید تصمیم بگیرد که آیا پول شهریه اش را به صورت پیش پیش پرداخت کند و از تخفیف برخوردار شود یا به امید اینکه ارزش روپیه به جایگاه قبلی خود بازگردد، فعلا شهریه این ترم را پرداخت کند.

هریس در این باره گفت: «ما در حال بررسی چگونگی پرداخت شهریه هستیم و به این فکر می کنیم که آیا ارزش روپیه به جایگاه قبلی اش باز خواهد گشت؟ این استراتژی است که شما را به فکر وا میدارد که چگونه هزینه هایتان را کاهش دهید.»

کاهش ارزش روپیه در حالی است که هند کمترین میزان رشد اقتصادی خود را در طی یک دهه اخیر تجربه می کند و کسری حساب این کشور به میزان بی سابقه ای افزایش یافته و موجب کاهش اعتماد در این کشور و در بین سرمایه گذاران بین المللی شده است.

برای حدود 800 هزار دانشجوی هندی که هر سال برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند، سوال اصلی این است که آیا آنها هنوز هم می توانند با وجود کاهش ارزش روپیه از عهده مخارج خود بربیایند. هزینه دانشجویان هندی در خارج از کشور 20 درصد افزایش یافته است. سه مقصد اصلی دانشجویان هندی برای ادامه تحصیل آمریکا، انگلیس و استرالیاست.

بر اساس برآورد اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع هند، دانشجویان هندی مشغول تحصیل در خارج از کشور، هر سال حدود 15 میلیارد دلار برای ادامه تحصیلاتشان هزینه می کنند.

آجای میتال، مسئول یک موسسه اسکان دانشجویان در هند در این زمینه گفت: «اگر ارزش پول همچنان کاهش یابد، احتمالا در ذهن دانشجویان در خصوص رفتن به خارج برای ادامه تحصیل در سال آینده تردیدهایی به وجود خواهد آمد… اگر این کاهش ارزش روپیه متوقف نشود، ممکن است روی پذیرش های ژانویه یا سپتامبر آینده تاثیر بگذارد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  79  =  83