مجری معروف بی‌بی‌سی درگذشت+عکس

سر دیوید فراست مجری بریتانیایی که به خاطر مجموعه مصاحبه‌های خود با ریچارد نیکسن رئیس جمهور پیشین آمریکا شهرت داشت، در 74 سالگی درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل ازخبرآنلاین دیوید فراست به دلیل حمله قلبی در کشتی تفریحی در شامگاه 31 اوت درگذشت.

خانواده فراست اعلام کرد این مجری باسابقه برای ایراد سخنرانی در کشتی تفریحی «ملکه الیزابت» به سر می‌برد.

سر دیوید فراست کارنامه بلندبالا و متنوعی دارد. او روزنامه‌نگار و طنزنویس بود و همچنین اجرای برنامه‌های مختلفی از جمله «گزارش فراست» را برعهده داشت.

در دنیا فراست را با مصاحبه‌های افشاگرانه و جنجالی‌اش با ریچارد نیکسن، رئیس جمهور پیشین آمریکا به خاطر می‌آورند.

این مصاحبه‌ها منبع الهام فیلم سینمایی «فراست/نیکسن» به کارگردانی ران هوارد و بازی مایکل شین در نقش فراست و فرانک لانجلا در نقش نیکسن بود. این فیلم برمبنای نمایشنامه «فراست/نیکسن» نوشته پیتر مورگان ساخته شد.

بارنی جونز، تدوینگر برنامه «صبحانه با فراست» که برای 10 سال از شبکه بی‌بی‌سی پخش می‌شد، درباره همکاری‌اش با او گفت: «دیوید عاشق مجری‌گری بود، بیش از نیم قرن این کار را با استادی انجام داد و همیشه مشتاق پروژه‌های جدید بود، یکی از این پروژه‌ها که عملی نشد مصاحبه هفته آینده او با نخست وزیر بود، مرگ او نابهنگام و تلخ است. به شدت دلمان برایش تنگ می‌شود.»

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز پس از اعلام این خبر گفت: «با خانواده دیوید فراست احساس همدردی می‌کنم. او هم دوست من بود و هم مصاحبه‌گری نترس.»

فراست در هفتم آوریل 1939 در کنت در بریتانیا متولد شد. او با تعلیمات مذهبی بزرگ شد و بعدا زبان و ادبیات انگلیسی خواند و در دوران تحصیل به شدت به کریکت و فوتبال علاقه داشت. او در دانشگاه کمبریج درس خواند و برای مدتی سردبیر نشریه ادبی وزین «گرانتا» هم بود.

او با مجری‌گری در برنامه طنز «آن هفته بود که آن طور شد» (TW3) در دهه 1960 توجه بسیاری را به خود جلب کرد، این برنامه از شبکه بی‌بی‌سی پخش می‌شد.

با افزایش شهرت فراست، او با چهره‌های مختلفی مثل تنسی ویلیامز و بعدها تونی بلر، قذافی و بی‌نظیر بوتو مصاحبه کرد.

فراست همچنین با هنری کیسینجر رابطه نزدیکی داشت. اما چیزی که او را در تاریخ روزنامه‌نگاری جاودانه کرد مجموعه مصاحبه‌هایش با ریچارد نیکسن، رئیس جمهور سابق آمریکا برای شبکه‌های آمریکایی بود.

مجموعه مصاحبه‌های فراست و نیکسن (12 مصاحبه) در چهار برنامه 90 دقیقه‌ای در سال 1977 روی آنتن رفتند. نیکسن سال 1974 استعفا داده بود و در ازای 600 هزار دلار و 20 درصد از سود این برنامه‌ها، مصاحبه را قبول کرد.

این مصاحبه‌ها بسیار افشاگرانه بودند و نیکسن در آنها درباره رسوایی واترگیت و زندگی شخصی‌اش صحبت کرد. قسمت اول این مصاحبه‌ها 45 میلیون نفر بیننده داشت.

ارزش دیوید فراست پس از 40 سال کار در رسانه مبلغی بالغ بر 200 میلیون دلار تخمین زده شده است.

خانواده فراست از این اتفاق ناگوار بسیار شوکه شده‌اند و گفته‌اند تاریخ مراسم تشییع و خاکسپاری فراست به زودی اعلام می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −    =  63