تربیت پرستار نظامی برای آمادگی در حوادث و بلایا

رئیس دانشکده پرستاری ارتش گفت: هدف از تربیت پرستار نظامی حفظ آمادگی در برابر حوادث، بلایا، فوریت‌ها و تروماهای ناشی از آن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر، آرمین زارعیان اظهار کرد: پرستارانی که گرایش آنها پرستاری نظامی است در مقابله با بحران‌های طبیعی و انسان‌ساز نظیر جنگ شایستگی و صلاحیت‌های لازم را برای امدادرسانی به مددجو پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این فلسفه تربیت پرستار نظامی در زمان صلح است، ادامه داد: اما همین پرستاران در زمان جنگ موظف به مراقبت و پرستاری از آسیب‌دیدگان و مجروحان ناشی از جنگ هستند از اینرو در این زمینه (تربیت پرستار نظامی) پرستاران نیروهای مسلح در اولویت هستند و هم‌اکنون 2 دانشکده پرستاری بقیه‌الله(عج) و ارتش در مقطع کارشناسی ارشد پرستار نظامی پذیرش می‌کند.

رئیس دانشکده پرستاری ارتش با اشاره به علاقه پرستاران در مشارکت در امدادرسانی مواقع بحرانی و حوادث و بلایا افزود: ایران جزو 10 کشور بلاخیز دنیاست و حوادث و بلایاهای متعددی چون سیل، زلزله در آن رخ می‌دهد بنابراین پرستاران غیر نظامی هم می‌توانند برای حفظ آمادگی آموزش ببینند بنابراین پرستاری نظامی خاص گروه خاصی از پرستاران نیست و علاقه‌مندان می‌توانند در این‌باره آموزش‌های لازم را ببینند.

زارعیان با اشاره به وجود مرکز مدیریت بحران در اکثر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و حتی هلال‌احمر با وظیفه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان گفت: این پرستاران می‌توانند در این مراکز به‌کار گرفته شوند.

وی در خصوص بکارگیری پرستاران نظامی در بخش فوریت‌های پزشکی(اورژانس پیش بیمارستانی) یادآور شد: هم‌اکنون به مدت 6 ماه است رشته پرستاری اورژانس در وزارت بهداشت مصوب شده است که محل خدمت آنها اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی است.

رئیس دانشکده پرستاری ارتش خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پرستاران می‌توانند همه‌ کوریکولوم‌ها و جزئیات برنامه‌های آموزشی همه‌ مقاطع کارشناسی ارشد پرستاری از جمله پرستاری نظامی را از طریق وب سایت معاونت آموزشی وزارت بهداشت دبیرخانه شورای گسترش دریافت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  36