قالیباف از هاشمی در مترو استفاده می کند

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران، وقفه‌ای که در جلسه امروز در رای‌گیری مجدد شورا برای انتخاب شهردار پیش آمد را تعیین‌کننده دانست و گفت احتمالا برخی اعضا با تامل بیشتر در برنامه‌های کاندیداها نظر خود را به نفع قالیباف عوض کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از فارس، مهدی چمران پس از جلسه امروز شورای شهر، درباره روند برگزاری جلسه و رای گیری مجدد برای تعیین شهردار گفت: دور اول رای گیری، آرا مساوی شد و وقتی قرار شد برای بار دوم رای گیری شود، فکر می کنم در وقفه ای که پیش آمد، اعضا قدری بیشتر فکر کردند و شاید این وقفه و تغییر آرا به نفع قالیباف به دلیل تاثیر برنامه های کاندیداها بود.

وی درباره آرای فراکسیون اصلاح طلبان گفت: من فکر نمی کنم فراکسیونی تشکیل شده باشد و سعیم بر این است که این خط کشی ها را نداشته باشیم، زیرا این مرزبندی ها را نمی پسندم و نمی پذیرم.

چمران درباره ابعاد برنامه قالیباف برای شهرداری گفت: برنامه های قالیباف بیشتر بر ابعاد فرهنگی و اجتماعی متمرکز بود که می تواند کمک رسانی و سازماندهی مردمی را داشته باشد و بر رفع مشکلات از طریق برنامه محوری تاکید می کند.

وی افزود: این چیزی است که ما از هشت سال پیش روی آن کار کرده ایم و هر دوی این کاندیداها در برنامه و سخنان خود امروز تاکید کردند که ما از سال 49 که طرح جامع داشته ایم تا سال 85 طرح جامع نداشته ایم و این طرح جامع،‌ آغاز یک تحرک مثبت در شهر است.

رئیس سابق شورای شهر تهران همچنین درباره انتصاب عباس جدیدی به عنوان معاون نظارت شورا از سوی احمد مسجدجامعی گفت: انتصاب معاون نظارت مستقیما توسط رئیس شورای شهر صورت می گیرد و نیازی به طرح در جلسه شورا و رای اعضا ندارد. اما قاعدتا باید شخصی برای این سمت انتخاب شود که تجربه، تعهد و توانمندی این کار را داشته باشد. زیرا بخش اعظم وظیفه معاونت نظارت، نظارت بر شهرسازی است.

چمران نظر خود درباره این انتصاب را این گونه بیان کرد: من سعی می کنم در این تصمیم گیری ها هیچ دخالتی نکنم.

این عضو شورای شهر درباره سیاسی بودن انتخاب شهردار گفت: قاعدتا افراد سیاسی هستند و رایی که می دهند سیاسی است. اما فکر می کنم در پیش وجدان های خود بیشتر دیدگاه های تخصصی را مد نظر قرار می دهند تا دیدگاه سیاسی، لااقل من خودم سعی کردم همین کار را بکنم.

چمران در پایان درباره احتمال انتصاب محسن هاشمی در یکی از زیرمجموعه های شهرداری گفت: بخش حمل و نقل و مترو حتما از آقای محسن هاشمی استفاده می کند و همین صحبت را هم با آقای قالیباف در ابتدای کار داشتیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =