امتناع از فروش، نصیب متقاضیان شد

نخستین گزارش تلویزیونی رییس‌جمهور سه‌شنبه شب با محوریت تعادل در اقتصاد داخلی و تعامل در سیاست خارجی مطابق انتظار تاثیر کاهشی خود را بر بازارهای گوناگون گذاشت به گونه‌ای که روز گذشته با افت نرخ ارز در بازار آزاد، میانگین قیمت آهن‌آلات داخلی و وارداتی به کشور یا کاهش یافتند یا با ثبات نرخ همراه شدند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از دنیای اقتصاد به گفته فعالان بازار در شرایطی که نیاز مصرفی به فولاد کم است و خریداران به اصطلاح از بازار پا پس کشیده‌اند، نوسانات قیمت در بازار که فعلا به طور مستقیم از مسائل سیاسی روز خط می‌گیرد ماندگار نبوده و مقطعی است.
از سوی دیگر چهارشنبه و در جریان معاملات آخرین روز از عرضه‌های فولادی بورس کالا نیز رینگ فولاد با ثبات قیمت میلگرد و افزایش بهای شمش به کار خود پایان داد. فولاد خوزستان که سه‌شنبه بالغ بر 90 هزار تن شمش بلوم را برای ثبت در سیستم معاملات مچینگ به بورس کالا آورده بود، روز گذشته هم با عرضه 40 هزار تن از این کالا با قیمت پایانی 16 هزار و 383 ریال با 25 هزار تن مازاد تقاضا روبه‌رو شد که به‌رغم امکان افزایش عرضه این محصول به میزان 20 هزار تن دیگر، خریداران با امتناع فروشنده از ارائه این میزان شمش روبه‌رو شدند. به گفته برخی از کارگزاران در شرایطی که برخی از تولیدکننده‌های مقاطع، کمبود شمش و تامین مواد اولیه را چالش اصلی فرآیند تولید عنوان می‌کنند حتی تولیدکننده‌های مقاطع طولی پذیرش شده نیز با آنکه مجاز به خرید شمش هستند، اما به میزان نیاز خود از سوی این شرکت در مبادلات رینگ فولاد تغذیه نمی‌شوند.
در همین حال روز گذشته ضایعات مقاطع نوردی نیز از سوی فولاد آذربایجان در قالب سلف و به میزان 2000 تن عرضه شد که با 4000 تن تقاضا روبه‌رو شد. برخی دیگر از مقاطع نیز همچون سبد میلگرد شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در قالب معامله سلف و نقد و همین‌طور نقدی سبد میلگرد مجتمع فولاد خراسان به ترتیب در حجم‌های 1100، 1320 و 1540 تن فروخته شدند. اما میلگردهای چند کارخانه از قبیل گروه ملی صنعتی فولاد ایران، نورد ایوان غرب و مجتمع فولاد صنعت بناب که در حداقل حجم یعنی 1100 تن با همان قیمت 1785 تومان روی تابلو معاملات آمده بودند بی‌خریدار ماندند. در نهایت سلف سبد میلگرد A3 سایز 16 تا 25 نیز که محصول فولاد خوزستان بود بدون تقاضا ماند که کارگزاران تاثیر افت نرخ ارز در این روز و کاهش یا ثبات قیمت‌ها در بازار آزاد را دلیل بی‌اشتیاقی خریداران برای این عرضه‌ها عنوان کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  +    =  78