آستارایی‏ ها بخاری‏ ها را روشن کردند!

با توجه به ورود سیستم پرفشار به سواحل شمالی کشور و کاهش محسوس دما، شهروندان آستارایی ضمن استفاده از البسه و تجهیزات گرم‏‌کننده، در برخی نقاط شهرستان بخاری‏های خود را روشن کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا، با توجه به پایان نیافتن تعطیلات تابستانی و حضور انبوه مسافر جهت بهره‌‏مندی از طبیعت کوهستانی، جنگلی و ساحلی و خرید البسه و لوازم‌التحریر از بازارهای این شهر بندری و مرزی، بارش‏های اخیر میهمانان ناآشنا به شرایط اقلیمی منطقه را سردرگم کرده است.

 

در پی بارندگی چند روز اخیر، سطح آب رودخانه‏‌های مرداب و آستاراچای به شکل قابل توجهی بالا آمده است.

 

"فردین فرتوت‏‌نیا"، رییس اداره هواشناسی آستارا با اشاره به ادامه بارش‏ها به شکل پراکنده تا روز جمعه، خاطرنشان کرد: با آغاز بارندگی‏ها از روز یکشنبه 17 شهریورماه تاکنون، 91.5 میلیمتر بارش در ایستگاه سینوپتیک شهرستان ثبت شده است و دمای هوا به 18 درجه بالای صفر کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: در این مدت رطوبت نسبی هوا حداکثر 98 درصد و حداقل 79 درصد گزارش شده است.

 

فرتوت‏‌نیا، سرعت ورزش باد را پنج متر بر ثانیه عنوان کرد و توضیح داد: ارتفاع امواج دریای خزر جهت استفاده از امکانات دریایی به شکل متناوب کاسته می‏‌شود.

 

بندر مرزی آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است و پس از انزلی دومین شهر پرباران کشور محسوب می‏‌شود.

 

در بارش هفته گذشته که از روز دوشنبه تا چهارشنبه ادامه داشت، 53.4 میلی‌متر باران در این ایستگاه هواشناسی شهرستان ثبت شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  35  =  36