کشف یک قایق تاریخی در نزدیکی هرم «خوفو» در مصر

یک قایق تاریخی با قدمتی 4500 ساله در نزدیکی هرم «خوفو» در مصر کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا، در جریان کاوش‌های یک تیم از باستان‌شناسان بین‌المللی که از سال‌ها قبل در نزدیکی هرم مشهور «خوفو» در مصر مشغول کاوش هستند، بقایای یک قایق 4500 ساله کشف شد.

 

به گزارش ساینس‌دیلی، این قایق هزاران سال قبل برای انتقال فرعون خوفو و یا یکی از اشراف تمدن مصر باستان به جهان پس از مرگ ساخته شده و به همراه آن صدها اثر تاریخی ارزشمند از جمله ظروف ساخته شده از طلا، زیورآلات و تعدادی اشیاء تاریخی که کاربری آن‌ها برای باستان‌شناسان مشخص نیست، کشف شده‌اند.

 

در سال‌های گذشته نیز چند قایق چوبی فراعنه در این هرم و دیگر هرم‌های مصری کشف شده‌اند که تمامی آن‌ها پس از انجام پروژه مرمت در موزه‌های مصر نگهداری می‌شوند.

 

هرم خوفو به عنوان یکی از سه هرم مجموعه‌ی تاریخی «اهرام ثلاثه» یا «اهرام جیزه» که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده با استفاده از 2.5 میلیون تن قطعات مکعبی سنگ ساخته شده است. این هرم با 147 متر ارتفاع که ساخت آن توسط صدها هزار کارگر 20 سال طول کشید، تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان باستان بوده و یکی از جاذبه‌های برتر گردشگری مصر محسوب می‌شود.

 

هرم‌ خوفو با رمز و راز و علوم پنهانی در ارتباط بوده و نمادهای حکمت ازلی، سرزمین مصر، پایداری ابدی و فنون جادوگری است و از آن به عنوان نقطه‌ی اوجی در تکامل شیوه‌ی‌ معماری مقبره‌های مصریان باستان یاد می‌شود. محققان در طول سال‌ها به‌دنبال کشف راز ساخت این هرم بوده‌اند و کلید کشف این راز را نحوه‌ی ساخت اتاق‌های مهرشده‌ی هرم خوفو می‌دانند که هنوز باستان‌شناسان به آن‌ها راه نیافته‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  −    =  59