شکست اعتصاب علیه اصلاح سیستم بازنشستگی فرانسه

اعتصاب سراسری در فرانسه علیه طرح دولت برای جبران کسری 20 میلیارد یورویی سیستم بازنشستگی کشور، به شکست انجامید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا، این اعتصاب که از سوی چهار اتحادیه برای برگزاری در روز سه شنبه سازماندهی شده بود، تقریبا هیچ تاثیری بر سیستم‌های حمل و نقل فرانسه نداشت و در تضاد کامل با اعتراضات خشونت آمیزی بود که در تلاش قبلی دولت فرانسه برای اصلاحات سیستم بازنشستگی درگرفت.

اگرچه هزاران فرانسوی معترض در پاریس و 180 شهر بزرگ و کوچک دیگر این کشور راهپیمایی کردند اما امتناع اتحادیه‌های میانه رو از مشارکت در این اعتراضات، آنها را کم فروغ کرد.

سازماندهندگان این اعتصاب، اصلاحات پیشنهادی دولت را غیرمنصفانه می‌دانند. بر اساس طرح دولت، شمار سال‌هایی که کارمندان باید در پرداخت بیمه مشارکت کنند تا بتوانند حقوق بازنشستگی کامل را دریافت کنند، به تدریج افزایش یافته و از 41 سال کنونی به 43 سال در سال 2035 خواهد رسید. این اقدام کارکنان را ناچار خواهد کرد سن بازنشستگی‌شان را به تاخیر بیاندازند. افرادی که مایلند از سن 62 سالگی حقوق بازنشستگی دریافت کنند، باید این مدت خدمت را داشته باشند در غیر این صورت میزان دریافتی آنها کاهش خواهد یافت. تا سن 67 سالگی تمامی کارکنان فرانسوی می‌توانند حقوق بازنشستگی کامل را دریافت کنند.

اصلاحات پیشنهادی پاییز امسال در پارلمان فرانسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، اصلاحات بازنشستگی قبلی در سال 2010 حداقل سن بازنشستگی را از 60 به 62 سال افزایش داد و اعتراضات عمومی گسترده را به دنبال داشت.

دولت فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه تغییرات اساسی در سیستم بازنشستگی این کشور را منتفی اعلام کرده است. به علاوه این اصلاحات شامل برخی مشاغل دارای امتیاز مانند کارکنان راه آهن که زودتر بازنشسته می‌شوند، نخواهد شد.

فرانسه حدود 14 درصد از تولید ناخالص داخلی‌اش را برای سیستم بازنشستگی هزینه می‌کند در حالیکه این میزان برای آمریکا پنج درصد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  8