مرد هزار چهره فضای مجازی فارس دستگیر شد

رییس پلیس فتا استان فارس اعلام کرد: مرد هزار چهره فضای مجازی که کاربران زیادی را اغفال و آزار و اذیت کرده است،‌ شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا سرهنگ سیدموسی حسینی امروز پنجشنبه در تشریح این خبر گفت: بعد از طرح شکایتی از سوی یک خانواده شیرازی، مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه آنان در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، پرونده‌ای در این پلیس تخصصی تشکیل و موضوع به‌ جد بررسی شد.

وی گفت: پس از بررسی‌های گسترده و رصد فضای مجازی از سوی متخصصان پلیس فتا در فارس، مشخص شد که فردی با ایجاد ایمیل، اقدام به بارگذاری صفحه مد نظر شاکیان در شبکه اجتماعی کرده است.

رییس پلیس فتا فارس اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، متهم شناسایی و نشانی وی مشخص و نسبت به دریافت دستور مقام قضایی برای دستگیری او اقدام شد.

وی با یادآوری اینکه متهم پس از دستگیری به همراه تمام تجهیزات الکترونیکی موجود در منزلش به اداره پلیس منتقل شد، گفت: با استخراج اطلاعات از تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیک متهم مشخص شد، وی در فضای مجازی با روش‌های مهندسی اجتماعی، اقدام به فریب دختران و زنان زیادی در شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفت‌وگو کرده و با استفاده از تصاویر و عکس‌های دریافتی از کاربران، از این اطلاعات و عکس‌ها سوء‌استفاده می‌کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدام این فرد سودجو و فرصت‌طلب در برخی موارد سبب از هم پاشیدگی خانواده‌ها و طلاق شده است.

رییس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم که متاهل و دارای فرزند است، با دیدن ادله و مدارکی که توسط پلیس به‌دست آمده بود، لب به اعتراف گشود و اقرار کرد به‌هیچ عنوان فکر نمی‌کرده در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شود!

این مقام انتظامی به شهروندان هشدار داد که به‌هیچ عنوان در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکرده و در برقراری ارتباط در این فضا، بسیار با احتیاط عمل کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +    =  8