افزایش ۲۰ درصدی مرگ و میرهای ناشی از سرطان در کشور

عضو مرکز تحقیقات امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس آمار منتشره شده از سازمان جهانی بهداشت میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در سال 2007 به 45 درصد می‌رسد که در سال 2030 این رقم به 65 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،احمد اسماعیل‌زاده درگفتگو با مهر اظهار داشت: طبق مطالعات انجمن سرطان امریکا نشان داده که 14 درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در مردان و 20 درصد در زنان، ناشی از افزایش وزن است.

وی با اشاره به اینکه امروزه سرطان به‌عنوان یک مشکل عمده سلامت عمومی در جهان مطرح است و خاص ایران و یا شهر اصفهان نیست، ادامه داد: در مطالعات انجام شده در کشور ارتباط چاقی با برخی سرطان‌ها مانند کولورکتال، کبد، میلوما، سرویکس و کلیه اثبات شده است.

عضو مرکز تحقیقات امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: برخلاف عقیده شایعی که سرطان یک بیماری عمده در کشورهای صنعتی است، این بیماری در کشورهای در حال توسعه نیز رو به افزایش است.

وی گفت: شیوه زندگی، عادات غذایی، شرایط محیطی، افزایش مصرف سیگار و فقدان فعالیت بدنی از علل افزایش سرطان است و با رعایت این موارد می‌توان از بروز 40 درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان پیشگیری نمود.

اسماعیل‌زاده بیان داشت: هر ساله حداقل حدود هشت میلیون نفر به علت سرطان می‌میرند و میزان مرگ و میر ناشی از سرطان رو به افزایش است، به طوری که طبق آمارهای منتشر شده از سازمان بهداشت جهانی، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان از45 درصد در سال 2007، به 65 درصد در سال 2030 افزایش می یابد.

وی یادآور شد: در یک متاآنالیز نشان داده شده که افزایش 25 کیلوگرم  نمایه توده بدن در مردان با برخی سرطان‌ها مثل کولون و در زنان با سرطان‌هایی نظیر کیسه صفرا و اندومتر، ارتباط قوی داشته در صورتی که چنین ارتباطی در مورد سرطان‌هایی مانند رکتال در مردان و سرطان سینه در زنان یائسه مشاهده نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄    =  6