یلنبه صندلی بانک مرکزی آمریکا نزدیک شد

لری سامرز مطرح ترین نامزد و فرد مورد حمایت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای تصدی سمت بانک مرکزی این کشور، از رقابت برای تصدی این سمت کناره گیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، قرار است جانشین بن برنانکی رئیس بانک مرکزی آمریکا در ماه ژانویه آینده فعالیت خود را آغاز کند.
لری سامرز یکی از مشاوران اقتصادی اصلی اوباما در اوج بحران مالی بود. اوباما در سال دو هزار و هشت گفته بود:« او یکی از درخشان ترین اقتصاددانان عصر معاصر است. لری می تواند با دشوارترین چالشها دست و پنجه نرم کند.»
اما لری سامرز در نامه ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را توجیه کرده و نوشته است: «من برخلاف میل باطنی ام، نتیجه گرفتم که این فرایند انتصاب برایم ناخوشایند خواهد بود و به نفع بانک مرکزی فدرال ، دولت کنونی و حتی از سرگیری رشد اقتصادی نخواهد بود.»
چند سناتور از وی انتقاد داشتند در زمانی که در دوران بیل کلینتون سامرز وزیر خزانه داری بود، زمینه ساز خارج شدن وال استریت از قید و بند کنترل ها شده بود. شماری از فمینیستها نیز از اظهارات زن ستیزانه وی انتقاد کرده بودند. با کناره گیری سامرز، راه برای انتصاب جانت یلر نایب رئیس این بانک هموار خواهد شد.
وی پیشتر رئیس اداره خزانه داری فدرال در سانفرانسیسکو بود. وی به عنوان تحلیلگری متبحر و فردی قادر به ایجاد سازش و تفاهم شهرت دارد.
جانت یلن در ماه مه دو هزار و نه گفت بود:«ما همه تلاش خود را به کار می گیریم تا در بانک مرکزی بتوانیم رشد اقتصادی را تسریع و ثبات قیمتها را حفظ کنیم.»
ماموریت بن برنانکه در سی ام ژانویه دو هزار و چهارده به اتمام می رسد. رئیس بعدی بانک مرکزی این کشور باید آرای دست کم شصت سناتور را کسب کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  49