سی‌امین جلسه کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت برگزار شد

سی‌امین جلسه کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت با حضور دکتر سیدعباس موسویان، عضو شورای فقهی بانک مرکزی، دکتر فلاح مدیرعامل بانک تجارت و اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، حجت‌الاسلام موسویان به عنوان عضو شورای فقهی بانک مرکزی با حضور در کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت به ارائه جزئیات درباره کاربردها و کارویژه‌های عقود مختلف مالیه اسلامی در بانکداری اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های سه قرارداد جدید "مرابحه"، "استصناع" و "خرید دین" گفت: این سه قرارداد ویژگی‌هایی دارند که در کنار استفاده مستقیم در نظام بانکی می‌توان از آنها به عنوان شیوه‌ای برای تخصیص منابع استفاده کرد.

دکتر موسویان همچنین از برنامه ریزی بانک مرکزی برای استعمال قرارداد مرابحه در سه مورد صدور کارتهای اعتباری ویژه، روشی برای گشایش ال سی و همچنین انتشار اوراق مرابحه نام برد.

حجت‌الاسلام موسویان در ادامه از تشکیل کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت تقدیر کرد و از آن به عنوان نقطه عطفی در جامعه بانکداری کشور یاد کرد.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه رئیس جدید بانک مرکزی خود نیز عضو شورای فقهی این بانک است ابراز امیدواری کرد که حضور سیف در راس ارگان تصمیم‌ساز فضای بانکی کشور در تسریع تحقق بانکداری اسلامی تاثیر گذار باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6