قیمت جهانی طلا به ۱۳۱۷ دلار در هر اونس رسید

در حالی که تجار منتظر تعیین زمان شروع کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافت و به 1317 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، در حالی که تجار منتظر سرنخ های جدیدی در مورد زمان شروع کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافت.
قیمت طلا امسال به دلیل نگرانی از کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا و به دلیل اینکه ترمیم اقتصادی آمریکا جذابیت بازار طلا را کاهش داده، 20 درصد کاهش داشته است.
انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا که امروز قرار است نشست دو روزه تعیین خط مشی خود را آغاز کند، کاهش سیاست خرید 85 میلیارد دلاری ماهیانه اوراق قرضه خود را به میزان 10 میلیارد دلار اعلام کند. این میزان کاهش خرید اوراق قرضه، کمتر از حد پیش بینی های قبلی است.
هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ در این باره گفت: «با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی آمریکا، ما انتظار داریم که یک کاهش ملایم در سیاست محرک اقتصادی صورت بگیرد، و اقدام بزرگی در کار نباشد.» وی افزود: «بنابراین، همچنان قیمت های طلا (از سوی سیاست محرک اقتصادی) تحت حمایت خواهد بود.»
لائو افزود، اگر بانک مرکزی آمریکا طرح کاهش سیاست محرک اقتصادی را امسال اجرا نکند، پیش بینی می شود که قیمت طلا تا پایان امسال بین 1400 تا 1500 دلار در هر اونس در نوسان باشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش یک درصدی در جلسه قبل امروز نیز با 20 سنت کاهش به 1317 دلار در هر اونس رسید.
قیمت نقره نیز پس از کاهش بیش از 2 درصدی در روز دوشنبه، امروز حدود یک درصد افزایش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  25