تماشاخانه ایرانشهر قطب مهم جذب جوانان تهرانی

حسن فتحی در آیین افتتاح نمایش«شایعات»: تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان قطب مهم جذب جوانان در شهر چهارده میلیونی تهران است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  تئاتر نت، زنگ آئین افتتاح  نمایش «شایعات» نوشته نیل سایمون به کارگردانی رحمان سیفی آزاد توسط حسن فتحی به صدا در آمد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر؛ سرسنگی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حسن فتحی بخاطر به صدا در آوردن زنگ آئین افتتاح نمایش «شایعات» اذعان کرد: خوشحالم که بعد از دوره ای که شایعات زیادی درباره سیفی آزاد به گوش می رسید، نمایش «شایعات» توسط وی به اجرا در آمد.

مجید صالحی در اجرای نمایش «شایعات» 

وی درباره سیفی آزاد اذعان کرد: مطمئناً با اجرای این اثر، پیوندی که سیفی آزاد با تئاتر داشته است، مستحکم تر خواهد شد و با توجه به جایگاه وی در حوزه رسانه ملی، بازنگری جدی در خصوص پخش و نمایش هنر تئاتر در تلویزیون انجام خواهد شد. ما در طول سال های قبل آثار خوبی از وی در رسانه ملی به تماشا نشسته ایم.

 

رییس تماشاخانه ایرانشهر در ادامه افزود: امیدوارم سیاست گذاران وقت صدا و سیما نسبت به تولید آثار –فیلم تئاتر- همت بیشتری کنند و نمایش ها به جای اینکه برای مدت محدود و افراد محدودی اجرا شوند، برای تمامی مخاطبان تلویزیون پخش شود.

 

سرسنگی اذعان کرد: ایرانشهر از مدتی پیش حرکتی جدی در حوزه فیلم تئاتر داشته است و تا کنون 20 فیلم تئاتر تولید شده است که در صورتی که تلویزیون در این راستا همکاری داشته باشد، شاهد باز خورد مناسب و اثر بخشی خواهیم بود.

 

مدیرعامل خانه هنرمندان اعلام کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و اعلام شعارهای دولت جدید در حوزه فرهنگ و هنر، امید زیادی در دل هنرمندان جاری شد که وضعیت نه چندان مناسب هنر سامان خواهد یافت و به نقطه شکوفایی نزدیک می شود که امیدوارم این شعارها به تحقق بپیوندد و به شعار محدود نشود.

 

مشاور هنری شهردار تهران بیان کرد: گله مندی اغلب دوستان تئاتری مربوط به بخش گسترش امکانات سخت افزاری مثل سالن های نمایشی است. خوشبختانه این روزها شاهد هستم که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نکته تاکید دارند اما در اینجا  نباید این مسئله را فراموش کرد که برخی امور به بعضی دیگر اولی تر و اولویت بیشتری دارند.

 

سرسنگی گفت: استفاده بهینه از امکانات باید در دستور کار قرار گیرد و بسیاری از سالن ها که در شرایط مناسبی به سر نمی برند مثل تالار مولوی ساماندهی شوند.

 

وی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد: بهتر است در وهله اول امکانات موجود در فضای کشور ساماندهی شود چرا که  اضافه کردن امکانات لازم برای اهالی تئاتر بدون انجام برنامه ریزی درست و مناسب راه به جایی نمی برد. در شرایط فعلی مسئله ما اضافه کردن سالن نمایشی نیست بلکه تدوین برنامه جامع برای توسعه تئاتر است.

 

حسن فتحی در این مراسم ضمن قدردانی از مجید سرسنگی بخاطر تمامی تلاش هایش در این مجموعه هنری، اظهار کرد: تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان قطب مهم جذب جوانان در شهر چهارده میلیونی تهران است.

 

وی اظهار کرد: سیفی آزاد با اجرای نمایش «شایعات» به خانه خود یعنی حوزه تئاتر بازگشته است. وی 15 سال پیش در بخش نمایش کار می کرد و در طول این سال ها با شبکه های تلویزیونی و با تولید کنندگان سریال های تلویزیونی همکاری کرده است.

 

فتحی در پایان سخنانش افزود: بازگشت وی به صحنه تئاتر را تبریک می گویم و امیدوارم نمایش خوبی را از این هنرمند به تماشا بنشینیم.

 

رحمان سیفی آزاد نیز در آیین گشایش نمایش خود، ضمن تشکر از همراهی های مجید سرسنگی برای اجرای این اثر، گفت: از آنجا که جامعه ما جامعه شاد و پر نشاطی است، ما این نمایش کمدی را برای خشنود کردن تماشاگر انتخاب کرده ایم که  امیدوارم  به خوبی اجرا شود و زمینه رضایت مخاطب را فراهم کند.

 

گفتنی است، منوچهر اکبرلو اجرای این مراسم را برعهده داشت. همچنین حسین کیانی، سیاوش طهمورث، محمد حیدری، رضا گوران، هدایت هاشمی، مهرداد رایانی مخصوص، نیما دهقان، بهروز بقائی، محبوبه بیات، اسرافیل علمداری، محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نیما شاهرخ شاهی، جواد رمضانی و امیر نوری از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  −    =  75