کارگاه E-Banking2.0 در ۴و ۵ مهرماه (پنجشنبه و جمعه هفته جاری)برگزاری می شود

در محل مرکز مطالعات بهروه وری سازمان مدیریت

کارگاه E-Banking2.0 که از سوی شرکت گرایش تازه کیش (جی اس اس)تحت نظارت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی طراحی شده است تا پارادایم جدیدی را در بانکداری الکترونیک به مدیران ارشد بانکی کشور عرضه نماید در 4و 5 مهرماه در محل مرکز مطالعات بهروه وری سازمان مدیریت برگزاری می شود

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی شرکت جی اس اس ، این کارگاه دو روزه که توسط پرفسور کارستن ارائه می شود

طی روزهای در 4و 5 مهرماه (پنجشنبه و جمعه هفته جاری) با حضور گسترده مدیران ارشد،مدیران و کارشناسان بانکی در محل مرکز مطالعات بهروه وری سازمان مدیریت (واقع در خیابان شیخ بهایی جنوبی، انتهای خیابان ایران شناسی، میدان شهدای دانشجو، خیابان دوم، کوی نهم، بعد از مسجد ثارا…، سالن اجتماعات مرکز مطالعات بهرهوری سازمان مدیریت) برگزاری می شود.

لازم به ذکر است که در ابتدا قرار بود این دوره در محل سالن کنفرانس پژوهشکده پولی و بانکی برگزار شود که به دلیل استقبال گسترده شبکه بانکی از این دوره محل برگزاری آن به سالن اجتماعات مرکز بهره وری سازمان مدیریت صنعتی منتقل شد.

درباره دوره E-Banking2.0 بیشتر بدانیم

انتقال دانش روز بانکداری با رویکردی عملگرایانه,همراه با ارائه مسائلی از تجربیات بانک ها و موسسات مالی معتبر,هدف غایی آموزش در سیستم بانکداری است.

با پیشرفت فناوری اطلاعات دسترسی به دانش روز جهانی امری سهل و ممتنع می نماید.از یک سو می توان در جریان آخرین تحولات فناوری و مدیریتی قرار گرفت و از سویی دیگر تنها سایه ای را می توان استحصال نمود که هیچگاه نمی تواند بستری برای پیاده سازی تجربیات کشورهای پیشرو باشد چرایی این امر خود,انگیزه تفکر به روشهای نوین انتقال دانش است.این روش های نوین ابتدا از تغییر نگاه به مقوله انتقال دانش شروع می شود و به چگونگی پیاده سازی آن ختم می شود

بهینه کاوی[1] یکی از روش های متداول انتقال روشهای نوین مدیریت و فناوری به سیستم های بومی است. در این روش با بررسی یک نمونه بهینه[2] و با در نظرگرفتن فاکتورهای حیاتی موفقیت[3]که با توجه به اسناد بالادستی و ماموریت هر سازمانی حاصل می شود, به تحلیل شکاف وضعیت موجود پرداخته می شود و راه حل هایی متناسب ارائه می گردد.

دانش بانکداری روز جهان نیز ترکیبی از پیشرفتهای فناوری و رویکردهای نوین راهبردی و مدیریتی است و ترکیب این دو باعث ایجاد سیستمی نوآور و پویا می شود.

آشنایی با مباحث روز صنعت بانکداری به یاری شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و مدیران پویای سیستم بانکی کشور میسرشده است و فناوری با کمترین فاصله زمانی ممکن به کشور در قالب محصولات سخت افزاری و نرم افزاری بانکی وارد می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد.

همراهی فناوری و دانش مدیریت راهبردی با رویکردی که در کشورهای پیشرو حاکم است,سبب می شود تا سیستم بانکی همراه با محصولات جدید ,اندیشه ای نوین را به کار گیرد و خدمات پیشرفته تری را به مردم عرضه نماید.از این روست که بهینه کاوی به یاری سیستم می آید تا با بررسی بهترین نمونه ها, راهکاری متناسب با فضای بومی کشور یافت شود.آشنایی با بهترین نمونه ها اگر از راه تماس مستقیم و برگزاری کارگاه های پیشرفته حرفه ای باشد باعث می شود تا مدیران ارشد بانکی کشور بی واسطه با فضای فکری کشورهای پیشرو آشنا شوند و هیچ درنگی در انتقال دانش صورت نپذیرد.

وجود نهادهای متولی آموزش دولتی که با نگاهی کلان به مسائل نظر می کنند و همواره سیاستهای کلی نظام پولی و بانکی کشور را در زمینه طراحی و اجرای دوره های آموزشی در نظر می گیرند,همراه با شرکت های خصوصی که در ارتباط بی واسطه با علم روز هستند و بدلیل چابکی سیستمی می توانند بهترین و متناسبترین اساتید و دانشگاه ها را جهت انتقال دانش به ایران فرا بخوانند و یا مراتب حضور مدیران و کارشناسان صنعت بانکی کشور را در فضای بانکی کشورهای پیشرو فراهم سازند ,باعث می شود تا بسته های آموزشی ویژه با بالاترین بازدهی به شبکه بانکی کشور عرضه شود.نفس این همکاری,امتزاج نگاهی آکادمیک و تکنولوژیک-استراتژیک است.

دگرگونی[4]کلید واژه بانکداری مدرن است.در آستانه نیمه دهه دوم قرن بیست و یکم, وقتی به موضوعات مورد کاوش بزرگترین مشاوران و موسسات تحقیقاتی بانکی مانندIBMوaccenture نظر می کنیم ,شتاب جهان مدرن را در تغییر نگاه سیستم بانکداری در می یابیم .جهان در آستانه تغییری است تا بانکداری تحولی شگرف را در سازوکار خود شاهد باشد.دیگر بانکها نمی توانند به انبوه داده هایی که طی سالها از مشتریان خود دریافت نموده اند بی اعتنا باشند,ساختار سازمانی بانک ها باید متناسب با تنوع خدماتی باشد که در ارائه آن به مشتری از یکدیگر گوی سبقت می ربایند .بانک ها امروز با چالش هایی مواجه هستند که در 10 سال گذشته هرگز وجود نداشت ,شبکه های اجتماعی بالقوه می توانند خدماتی را به کاربرانشان ارائه دهند که روند کسب وکار بانک ها را مختل نمایند از این روست که بانکداری مدرن با کلیدواژهSMAC[5] در جهت آینده روبه حرکت است و تکنولوژی را به ابزاری در جهت ایجاد مزیت رقابتی به کار می گیرد.

اولین گام در پیاده سازی بانکداری مدرن استفاده از داده های اطلاعاتی است که بانکها در طول سالیان از مشتریان خود به دست آورده اند .این داده ها را می توان در طراحی خدمات جدید (مانند به دست آوردن توزیع سنی مشتریان بانک و پیشبینی خدمات مورد نیاز هر بازه سنی) و یا حتی نصب کیوسک ها و دستگاه های   خود پرداز به کار برد .web2.0وقتی از نیمه دهه اول قرن بیست و یکم ابداع شد و اینترنت بدل به بستری برای تبادل و ذخیره اطلاعات با رویکردی متفاوت شد,ادبیات فناوری اطلاعات در جهان متحول شد و قابلیت استفاده از حجم وسیعی از داده ها رابه کاربران ارائه داد.

E-Banking2.0راهکارهای استفاده از این قابلیت در صنعت بانکداری را فرارو می نهد, راهکاری که با این پیشنهاد همراه است که برای پیشرفت باید از این قابلیت به عنوان یک ابزار استراتژیک استفاده نمود و تلقیات پیشین از بانکداری الکترونیک را به فراموشی سپرد.

E-Banking2.0پارادایم جدیدی در سیستم بانکداری جهانی است و نگاه رایج به بانکداری الکترونیک را متحول ساخته است .امروزه پیشروترین بانکهای جهان از این ابزار در جهت ارائه خدمات مشتری محور[6]استفاده می کنند و یا تحلیل و بررسی اطلاعات در جهت ارائه خدمات پیشرو قدم برمیدارند.

کارگاه E-Banking2.0 تحت نظارت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی طراحی شده است تا پارادایم جدیدی را در بانکداری الکترونیک به مدیران ارشد بانکی کشور عرضه نماید,جایی که خدمات الکترونیک اکثر بانکها یکسان شده است و تنها یک رویکرد نوگرا می تواند از بانکداری الکترونیک مزیتی رقابتی بسازد.

دراین کارگاه با بررسی مطالعات موردی در بانک های پیشروی اروپایی خواهیم دید که چگونه web2.0 سبب ایجاد قابلیتی می شود که بانک ها را در خدمات به مشتریان و مدیریت نیروی انسانی خود توانا می سازد.

این کارگاه اولین گام در پیاده سازی بانکداری مدرن است که با رویکردی تطبیقی در جستجوی معرفی راهکارهای مدرن در صنعت بانکداری است.

 

بروشور دوره را اینجا ببینید

 



[1] Benchmarking

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  +    =  71