جلوی افزایش تعرفه‌ همراه اول گرفته شد

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار تاکید کرد: تعرفه‌های ما پس از 10 سال قرار بود افزایشی جزئی داشته باشد که جلوی آن گرفته شد، اما اکنون برای ما این سوال پیش آمده که ما به کاربرانی که گفته بودیم هزینه‌ی جابه‌جایی از تماس‌های آنها حذف می‌شود چه پاسخی بدهیم؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،، وحید صدوقی در نشستی خبری به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی سرویس‌های جدید همراه اول پرداخت و اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم که از این پس در زمینه‌ی خدمات سازمانی در حوزه‌های VPN و APN ورود کنیم.

وی با بیان این‌که هم‌چنین همراه اول تلاش دارد سرویس سلامت‌یار را ارائه کند که در قالب آن افرادی که در سی.سی.‌یو و آی.سی.یو بیمارستان‌ها بستری هستند با بخش‌ اطلاعات بیمارستان مرتبط شده و اگر برای آنها مشکلی پیش بیاید این موضوع از طریق تلفن همراه آنها به اطلاع خود فرد و بخش مراقبت بیمارستان خواهد رسید.

اما مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در ادامه‌ به بحث تعرفه‌های همراه اول اشاره کرد و با مرور اتفاقاتی که در حوزه تغییر تعرفه‌ی این اپراتور رخ داده اظهار کرد: پس از 10 سال قرار بود که ما افزایشی جزیی در زمینه‌های تعرفه‌هایمان داشته باشیم اما طی سه مرحله ابتدا اعلام شد که از این اقدام خودداری کنید. در مرحله‌ی بعد موضوع لزوم توقف عملیاتی‌ کردن تعرفه‌های جدید مطرح شد و در نهایت این‌گونه اعلام شد که مصوبه‌ای که در این زمینه صادر شده بود لغو می‌شود.

صدوقی ادامه داد: زمانی ما به همه کاربران خود اعلام کردیم که از این پس با فلت‌شدن شبکه‌ همراه اول هزینه‌ی جابه‌جایی از مکالمات آنها حذف شود اما حالا اگر قرار باشد ما با همان تعرفه‌های قبلی و بدون حذف مبلغ جابه‌جایی قبض‌هایمان را صادر کنیم چگونه می‌توانیم پاسخ‌گوی کاربران خود باشیم؟

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در عین حال خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: اگر شما یک شرکت به ما معرفی کنید که طی 10 سال گذشته قیمت خدمات خود را افزایش نداده باشد ما به شما جایزه خواهیم داد.

وی در عین حال گفت: عده‌ای در این میان می‌گویند که همراه اول به دنبال آن است که گرانفروشی کند، اما ما از ماه‌های مرداد‌ماه و شهریورماه هنوز قبضی صادر نکرده‌ایم و امیدواریم دولت تدبیر و امید برای حل این مشکل راهکاری پیدا کند که دیگر نه اپراتور ضرر کند و نه مشتری، چرا که این موضوع که ما نتوانیم تعرفه‌هایمان را نه به صورت قطعی و نه به صورت علی‌حساب تغییر دهیم، نوعی ظلم به اپراتور است و حال ما با این موضوع مشکل پیدا کرده‌ایم و امیدواریم مبلغی در نظر گرفته شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار هم‌چنین اظهار کرد: چند روز پیش در جلسه‌ای که با وزیر ارتباطات داشتیم برخی مشکلاتی که سال گذشته در ایام حج با یکی از اپراتور‌های عرب داشتیم بیان کردیم و ایشان دستور سریع رسیدگی دادند و ظرف کمتر از 10 روز این مشکل حل شد حال ما هیچ مشکلی در ایام حج نداریم و امیدواریم در زمینه‌ی تعرفه‌ها هم ایشان مشکلات ما را مورد بررسی قرار دهند.

اما صدوقی در بخش دیگری از این نشست در ارتباط موضوع ارائه‌ی خدمات نسل‌های بالاتر ارتباطی توسط همراه اول مطرح شده بود، اظهار کرد: ما از سال گذشته برای دریافت مجوز ارائه‌ی نسل‌های بالاتر ارتباطی درخواست مجوز کردیم. طی این مدت هم بالغ بر شش هزار میلیارد تومان برای ارتقاء شبکه خود هزینه کردیم و شبکه خود را توسعه دادیم تا شرایط برای ارائه‌ی خدمات نسل‌های بالاتر آماده‌تر شود.

وی ادامه داد: اما در این میان یکی از مهم‌ترین مواردی که وجود دارد آن است که لازم است ما BTS‌های خود را براساس فرکانس‌های نسل سه و چهار سفارش دهیم که این موضوع حداقل شش ماه تا یک سال زمان می‌برد. از سوی دیگر برخی دستگاه‌ها وابسته به فرکانس‌ها هستند و برای تأمین آنها لازم است فرکانس‌های مورد نظر به ما اعلام شود تا ما بتوانیم این تجهیزات را تهیه کنیم.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ادامه داد: به این ترتیب از زمانی که به ما مجوز ارائه‌ی نسل‌های بالاتر داده شود حداقل حدود یکسال زمان می‌برد تا ما زیرساخت‌های لازم برای ارائه‌ی این خدمات را آماده کنیم به همین دلیل می توان گفت که این دوره‌ی انحصار اپراتور سوم تنها یکسال افزایش پیدا نمی‌کند و این افزایش به مراتب بیش از این است و درخواست ما این است 100 میلیون مشترک همراه اول از دریافت این خدمات محروم نشوند، چرا که اگر این اتفاق بیفتد دوره‌ی انحصار این اپراتور حدود هفت سال طول می‌کشد.

صدوقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که قرار بر آن بوده که همراه اول برای مدت‌ زمانی که در ارائه‌ی سرویس آوای انتظار با قیمت 300 تومانی تاخیر داشته و این سرویس را تا مدت‌ها با قیمت 500 تومان به کاربران خود ارائه کرده، توضیح داد: طبق پروانه برخی سرویس‌ها، سرویس پایه محسوب نمی‌شوند و برای آنها نرخ پایه اعلام نمی‌شود؛ سرویس آوای انتظار هم یکی از این موارد به‌شمار می‌رود، اما با این وجود پس از این‌که رگولاتوری این مطلب را اعلام کرد ما به مشترکانی که این هزینه را پرداخت کرده بودند اطلاع دادیم که مابه‌التفاوت دریافت شده از آنها برایشان محاسبه می‌شود و به اندازه این مابه‌التفاوت آنها می‌توانند از آواهای انتظار رایگان استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که نصب آنتن‌های BTS مطرح شده بود، توضیح داد: در این زمینه مشکل اصلی ما دغدغه‌های مردم است چرا که برخی از مردم احساس می‌کنند که نصب سایت جدید به معنای ایجاد مشکلات در حوزه سلامت آنها است. به همین دلیل آنها برای نصب سایت جدید همکاری نمی‌کنند، در صورتی که ما همواره اعلام کرده‌ایم که مضرات آنتن کامل به مراتب کمتر از پوشش‌دهی ناقص است و حتی ما این‌گونه اعلام می‌کنیم که اگر کاربری در نقطه‌ای از شهر آنتن کامل ندارد سعی کند با خط خود تماس نگیرد، چرا که ضرر آنتن‌دهی ناقص بر روی سلامت به مراتب بیشتر است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در عین حال یادآور شد که در حال حاضر در استانی مانند تهران حدود 3500 سایت BTS وجود دارد و اعلام کرد: به طور میانگین فاصله هر مشترک با آنتن‌های BTS در سطح شهر تهران حدود 500 متر است.

صدوقی در پاسخ به سوال دیگری که درباره‌ی مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درباره لزوم فروش سیم‌کارت‌های همراه اول با قیمت 156 هزار تومان اعلام شده بود، گفت: طی یکسال و نیم گذشته دو بار ودیعه سیم‌کارت‌ها کاهش پیدا کرد، در صورتی که در حوزه نامبرینگ یکباره خرداد‌ماه امسال با 60 درصد افزایش تعرفه مواجه بوده‌ایم یا در بخش‌های دیگر سازمان تنظیم مقررات مبالغی که خود باید از اپراتور‌ها دریافت کند را به یکباره افزایشی کلی داده است. اما برای این مورد چندین بار کاهش مبلغ ودیعه را خواسته است، در حالی که طی سال‌های گذشته مبلغ ودیعه‌ی مشترکان صرف بازسازی و نوسازی شبکه‌های مخابراتی شده است.

وی ادامه داد: با این حال ما به زودی تعرفه‌هایی که برای ارائه‌ی سیم‌کارت‌های دائمی 912، 910 و میزان ودیعه‌ی آنها وجود دارد را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست با حضور مظفر پوررنجبر (مدیر عامل شرکت مخابرات ایران) تفاهم‌نامه‌ای میان همراه اول و شرکت ارتباط ثابت به امضاء رسید و در طول این نشست محمدمهدی عطوفی از مدیران همراه اول نیز صدوقی را همراهی کرده و در موارد متعدد به پاسخ‌گویی به سوالات خبرنگاران پرداخت.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2