استقلال فردا به فینال می رسد ؟

تیم استقلال فردا آخرین 90 دقیقه را برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش‌رو دارد؛ 90 دقیقه‌ای که می‌تواند تبدیل به خاطره‌ای ماندگار و شیرین برای آبی‌ها شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تابناک دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین استقلال و اف‌سی سئول ساعت 19 فردا چهارشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. تمام تلاش‌ها و موفقیت‌های استقلال به نتیجه این دیدار بستگی دارد و شاگردان امیر قلعه‌نویی در خانه باید شکست 2 بر صفر بازی رفت مقابل نماینده کره جنوبی را جبران کنند و البته بتوانند حریف را با اختلافی بیش از 2 گل شکست دهند تا مجوز صعود به فینال لیگ قهرمانان را به دست آورند.

البته دریافت دو گل در سئول باعث شد تا خیل عظیمی از هواداران استقلال نسبت به صعود تیم‌شان به فینال لیگ قهرمانان آسیا نا امید باشند ؛آنها باید دو گل به اف سی سئول بزنند و هیچ گلی دریافت نکنند تا کار به ضربات پنالتی بکشد.اما اگر تنها یک گل تیم کره‌ای به استقلال بزند آن وقت شاگردان قلعه‌نویی مجبورند برای صعود 4 گل به حریف بزنند

در چنین شرایطی خیلی‌ها شانس حریف را بیشتر از آبی‌ها می‌دانند اما در تاریخ فوتبال بازی‌های بسیاری بودند که نتایج شگفت‌انگیزی داشتند.در بعضی از موارد یک تیم توانسته سه گل نیمه نخست را در نیمه دوم تلافی کند همین تیم استقلال  تیمی بوده که در رقابتهای آسیایی سال 75 مقابل نوف باخور ازبکستان  4 بر یک از حریف در بازی رفت باخته اما بازی برگشت را با اقتدار 3 بر صفر برده و صعود کرده است.

پس اگر استقلال«بخواهد»هیچ غیرممکنی وجود ندارد چه بسا آنها موفق به شکست 3 بر صفر اف سی سئول شوند؛ معجزه در بطن فوتبال نهفته است و اگر قرار باشد اتفاقی رخ دهد مطمئن باشید هیچ‌کس جلودارش نیست.

از هر استقلالی که سوال کنی به یاد ماندنی ترین گل های استقلال کدامند، قطعا گل نیکبخت واحدی به الاتحاد عربستان، ستاره آن روزهای استقلال یکی از آنها خواهد بود. گلی که سند صعود استقلال را به جمع 4 تیم برتر آسیا امضا کرد. 

استقلال بازی رفت را سه بر دو به الاتحاد عربستان واگذار کرده بود. اتفاقا در آن بازی هم نیکبخت گلزنی کرد و خوشحالی عجیبش که همان صحبت کردن با کفشش به عنوان تلفن بود را به نمایش گذاشت. او به هواداران استقلال قول داده بود این بار هم گلزنی کند. استقلال نیمه اول را بازنده به رختکن رفت تا 100 هزار تماشاگر آزادی با نگرانی به انتظار نیمه دوم بنشینند.

 در بیست و ششمین دقیقه این محمد نوازی بود که از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و امید را به اردوی استقلال بازگرداند.  طوفان در راه بود. خیابانی که همواره از آن بازی به نیکی یاد می کند صدایش به وضوح لرزان بود. تا اینکه در دقیقه 92 در حالی که همگان آماده ترک ورزشگاه بودند علیرضا واحدی نیکبخت روی سانتر زیبای علیرضا اکبرپور با ضربه سر توپ را تبدیل به گل کرد تا رویای سعودی ها پرپر شود. اشکهای پرویز مظلومی و فریادهای شوق جواد خیابانی هنوز هم در یاد خیلی ها مانده است.

در ضمن هواداران پرشور نقش مهمی در بازی فردا دارند ، تماشاگران به دور از هر رنگی باید از نماینده کشورمان حمایت کنند ، فراموش نکنیم ورزش فوتبال ورزش شگفتی هاست حتی در یک دقیقه شاید 2 گل رد و بدل شود ، واقعیت است بازی فینال لیگ قهرمانان در سال 2000 بازی منچستر و بایرن یادتان است ، تا دقیقه 89 بایرن تیم برتر میدان بود ولی دو گل متوالی منچستر در یک دقیقه موجب شد منچستر قهرمان شود .

به هر حال امیدواریم فردا نتیجه بازی بسود نماینده کشورمان رقم بخورد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  +    =  37