وعده بانک توسعه تعاون درباره تسهیلات تعاونگران/ ارائه تخفیف بیمه‌ای به تعاونی‌ها

دبیر کمیسیون‌های اتاق تعاون ایران گفت: حمایت تسهیلاتی بانک توسعه تعاون و مباحث بیمه‌ای از مطالبات تعاونگران است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،جواد کشاورز در گفت وگو با فارس اظهار داشت: کمیسیون تخصصی تأمین و توزیع تعاونیهای مصرف روز گذشته پانزدهم مهر ماه 92 تشکیل و موضوع تخصیص بیمه و پوشش بیمه‌ای تعاونگران محور مباحثی بود که در کمیسیون طرح و در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: به رغم سبقه دیرینه تشکل‌های تعاونی متأسفانه هنوز با عدم بهره مندی سازوکارهای حمایتی از جمله الزامات بیمه‌ای در بخش تعاون مواجه هستیم که البته برابر سیاست‌های اندیشیده شده طی سال های اخیر شاهد تحولاتی در این خصوص هستیم.

دبیر کمیسیون‌های اتاق تعاون ایران افزود: مطابق مصوبه روز گذشت کمیسیون تأمین و توزیع مقرر شد تمام اتحادیه‌ها و تعاونیهای تحت عضویت آنها مشمول بیمه‌های شخص ثالث و انواع بیمه نامه شوند ضمن آنکه با توجه به بضاعت اندک  بنگاه‌های تعاونی در فراهم آوردن این مهم مقرر شد شرکت بیمه تعاون سهامی عام در تخصیص و پوشش بیمه بخش تعاون تخفیفات درخوری را نسبت به دیگر متقاضیان لحاظ نماید.

کشاورز با اشاره به اینکه مشارکت بنگاه های تعاونی تأمین و توزیع در سیاست‌های تنظیم بازار به عنوان بازوان اجرایی دولت از دیگر مباحث مطرح در نشست کمیسیون بود، گفت: در حوزه تعاون بنگاه‌های تعاونی که تحت نظارت مستقیم دستگاه های نظارتی هستند، در قیاس با بنگاه‌های بخش خصوصی به شدت از ناحیه تحمیل هزینه 6 درصدی مالیات بر ارزش افزوده که گفته می شود در آینده ای نزدیک تا هفت درصد نیز افزایش خواهد یافت، رنج می‌برند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیونهای هشتگانه اتاق تعاون مرکزی با مشارکت نمایندگانی از تمام اتحادیه‌های سراسری، تعاونیهای بزرگ و اتاقهای تعاون استانی تشکیل می‌شود، تصریح کرد: با توجه به درآمیختگی موضوع فعالیت بنگاه‌های تعاونی، علاوه بر مدعوین مورد نظر از نقطه نظرات کارشناسی و حمایتی مسئولان و متولیان اجرایی و تصمیم ساز تمام نهادها و سازمانهای مرتبط با مقوله تعاون نیز بهره برده می‌شود که امیدواریم این مهم منجر به مسیر میان‌بری در دستیابی به اهداف بخش تعاون شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم اهتمام و تعامل متولیان بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با تعاونگران به جهت تأمین حمایت های تسهیلاتی از دیگر مباحثی بود که در نشست روز گذشته کمیسیون مطرح و نماینده این بانک ضمن طرح دلایل و موانع پیش روی تعاونگران وعده امکان استفاده تعاونی‌های با بضاعت اعتباری محدود از توان اعتباری تعاونی‌های بزرگتر به جهت تأمین تضامن لازم برای دریافت تسهیلات را به تعاونگران داد.

دبیر کمیسیونهای هشتگانه اتاق تعاون مرکزی ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های شبکه تعاونی‌های توزیعی و مصرفی در اجرایی کردن سیاست های تنظیم بازار، اظهار داشت: بخش تعاون اگر لازم باشد در عرصه رقابت شبکه وسیعی از تعاونی‌های مصرف نظیر همیار تعاون و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای تعاون فعال می‌کند اما به هیچ وجه در چرخه رقابت حاضر به عقب نشینی و پس‌رفت بنابر انتظار برخی سودجویان نخواهد بود.

وی تأکید کرد: در حوزه تعاون به دنبال روشهای مدرن تر و بنابر نیاز روز کسب و کار و مورد انتظار مشتریان هستیم تا بتوانیم ضمن جذب مشارکت عموم مردم در فعالیت‌های اقتصادی از کانال تعاون، نشاط و پویایی را مجدد به بخش تعاون بازگردانیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  4