مامور سابق سیا: فیدل کاسترو دستور مرگ چه را داد!

فلیکس رودریگز، یکی از مأمورین سابق سازمان امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان ادعا کرده است که فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا دستور مرگ چه گوارا، یکی از مبارزان پرآوازه ضد امپریالیستی را داده است.

یکی از مأمورین سابق سازمان امنیت ملی آمریکا ادعا کرده است که رهبر انقلاب کوبا دستور مرگ "چه گوارا" را داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«آمریکا اینفوبائه»؛ فلیکس رودریگز، یکی از مأمورین سابق سازمان امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه "سی‌ان‌ان" ادعا کرده است که فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا دستور مرگ "چه گوارا"، یکی از مبارزان پرآوازه ضد امپریالیستی را داده است.

رودریگز در چهل و ششمین سالگرد مرگ "چه" ادعا کرده است که گوارا دقایقی پیش از مرگ خود به او اطمینان داده است که فیدل کاسترو دستور مرگ او را صادر کرده است.

وی در این خصوص گفت: گوارا یکی از حامیان پر و پا قرص چین به شمار می رفت این در حالی بود که کوبا از متحدین اتحادیه شوری بوده و رهبران انقلابی این جزیره این تفاوت را بر نمی‌تافتند.

وی در خصوص آخرین لحظات زندگی بیان داشت:  من وارد اتاقی شدم که " چه" در آن می‌زیست؛ در برابرش ایستادم و به او گفتم: فرمانده من تمام تلاش خودم را کردم اما متاسفم، اما او رنگش پرید و گفت: اینگونه بهتر است من هیچگاه نمی‌خواهم زنده‌ای زندانی باشم.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سازمان سیا در چندین دهه گذشته توطئه‌های مختلفی را برای سرنگونی و نیز ترور فیدل کاسترو طرح و اجرا کرده است.

ارنستو چه گوارا در چهاردهم مه 1928 در آرژانتین و از پدر و مادری ایرلندی – اسپانیایی متولد شد.

"چه" علاقه شدیدی به مارکسیسم داشت و در مکزیک به فیدل کاسترو، رهبر یکی از جنبش های انقلالی پیوست تا برای آزادی کوبا بجنگد. پس از آنکه فیدل کاسترو، رژیم فولخنسییو باتیستا (Fulgencio Batista ) را سرنگون کرد، او به مقام های بالایی دست یافت.

زمانی که او وزیر صنایع کوبا بود، دست از کار کشید و بار دیگر به زندگی چریکی بازگشت. چه گوارا در آمریکای لاتین و آفریقا به مبارزات مسلحانه پرداخت.

او در 8 اکتبر 1967 در روستای کوچکی در بولیوی همراه با چند تن از یارانش به محاصره ارتش بولیوی درآمد و دستگیر شد و در 9 اکتبر همان سال تیرباران شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  20  =