نگرانی نتانیاهو از بهبود روابط ایران و انگلیس

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهار نظر خود از آغاز روند بهبود روابط ایران و انگلیس ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش ایرنا، وی در مصاحبه ای با تلویزیون اسکای نیوز که بخش هایی از آن عصر پنجشنبه پخش شد، در مورد تحولات اخیر در روابط ایران و انگلیس گفته است این روابط تا زمانی که ایران بطور کامل برنامه هسته ای خود را تعطیل نکرده و شعار نابودی اسراییل را متوقف نکرده، نباید برقرار شود.

سخنرانی ها و مصاحبه های اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران این روزها دستمایه تمسخر و خنده مخاطبان ایرانی و غیرایرانی بویژه در شبکه های اجتماعی شده است.

وی در مصاحبه با اسکای نیوز بار دیگر با تکرار برخی از ادعاهای مضحک خود در مورد ایران گفت:
غرب ممکن است گول حرکات حسن روحانی رییس جمهوری ایران را بخورد ولی به نظر من نباید این اتفاق بیفتد.

وی افزود: ما باید از گذشته درس بگیریم و اجازه ندهیم رژیم ایران آمال بی پایان خود را پیگیری کند.
ایران و انگلیس در هفته جاری در مورد تعیین کاردار غیرمقیم و فراهم کردن مقدمات بازگشایی سفارتخانه های خود در تهران و لندن توافق کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با اسکای نیوز مدعی شده است: آنچه که ایران پیشنهاد می کند در واقع این است که از بخشی از ظرفیت نظامی فعالیت های هسته ای خود صرف نظر کند ولی بتواند با حفظ بخشی دیگر هر وقت که نیاز بود به غنی سازی اورانیوم برای ساخت بمب ادامه بدهد!

وی افزود: ایران در مقابل از کشورهای غربی می خواهد که تحریم های بین المللی را لغو کنند.
این در حالی است که اکثر رسانه ها و کارشناسان غربی طی روزهای گذشته اذعان کرده اند که در پی تحولات اخیر و دیپلماسی موفق جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، رژیم صهیونیستی و بویژه شخص نتانیاهو در عرصه بین المللی کاملا منزوی شده است.

جرمی کوربین یکی از نمایندگان با سابقه پارلمان انگلیس در مصاحبه ای با ایرنا و در پاسخ به سوالی درباره علت عصبانیت رژیم صهیونیستی از سیاست های دولت جدید ایران، گفت: اسراییل همیشه ناراحت است. بویژه وقتی در مورد صلح و ثبات صحبت می شود، بنیامین نتانیاهو نخست
وزیر اسراییل بشدت عصبانی می شود و این گونه مواضع را پرخاشگرانه می داند.
وی به نخست وزیر رژیم صهیونیستی توصیه کرد که سخنان رییس جمهور روحانی را به دقت مطالعه کند.

همچنین نثار علی شاه یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه در لندن به خبرنگار ایرنا گفت: کاملا واضح است که اسراییل از تحولات اخیر نگران است. نتانیاهو سال ها است تلاش می کند با کمک لابی های طرفدار اسراییل، آمریکا را به انجام اقدام نظامی علیه ایران ترغیب کند ولی امروز به نظر می رسد بیش از همیشه منزوی شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =