ماجرای جابجایی اجساد حادثه مرگبار اتوبان قم

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از فرصت یک ماه به وزیر دادگستری برای تعیین تکلیف وضعیت جابجایی اجساد قربانیان تصادف محور تهران-قم خبر داد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از فرصت یک ماه به وزیر دادگستری برای تعیین تکلیف وضعیت جابجایی اجساد قربانیان تصادف محور تهران-قم خبر داد.

الهیار ملکشاهی با یادآوری حادثه تصادف مرگبار محور تهران-قم، افزود: در این تصادف که به آتش گرفتن اتوبوس‌ها و مرگ 44 نفر از مسافران به دلیل سوختگی منجر شد بسیاری از اجساد به علت شدت سوختگی قابل شناسایی نبودند از این رو برای تحویل گشتگان به خانواده‌هایشان به پزشکی قانونی برای احراز هویت ارجاع شدند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه سهل‌‌انگاری سازمان پزشکی قانونی در انجام آزمایشاتDNA  به جابجایی اجساد در هنگام دفن ‌آن‌ها منجر شده است، تصریح کرد: انجام نشدن این آزمایش روی اجسادی که امکان شناسایی آن‌ها وجود نداشته منجر به انتقال اجسادی که متعلق به اصفهان بوده‌اند به یزد و بالعکس شده است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس نهم، از فرصت یک ماه به وزیر دادگستری برای تعیین تکلیف وضعیت قربانیان تصادف محور تهران-قم خبر داد و گفت: چنانچه نمایندگان از توضیحات وزرای مربوطه قانع نشوند کارت زرد خواهند گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اعتراض محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس در زمینه جابجایی اجساد قربانیان در تصادف مذکور، افزود: با محرز شدن موضوع مذکور، کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با ورود به این موضوع و دعوت از وزیر دادگستری خواهان تعیین تکلیف هر چه سریع تر آن شد.

وی ادامه داد: در جلسه هفته گذشته کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس که برای بررسی چرایی جابجایی اجساد تصادف مذکور تشکیل شده بود وزیر دادگستری و برخی از مسئولان پزشک قانونی کشور حضور داشتند که توضیحاتشان نتوانست نمایندگان را قانع کند.

ملکشاهی با تاکید بر اینکه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تا روشن شدن تکلیف اجساد جابجا شده در تصادف محور قم- تهران موضوع را پیگیری خواهد کرد، گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس فرصت یک ماهه برای روشن شدن این موضوع برای وزیر دادگستری تعیین کرد، در صورتی که در این فرصت باز هم ابهاماتی برای نمایندگان وجود داشته باشد این موضوع برای بررسی بیشتر به هیات رئیسه ارجاع خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: پس از ارجاع موضوع جابجایی اجساد قربانیان تصادف محور تهران-قم به هیات رئیسه برای تعیین نوبت طرح در صحن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در صورتی که موضوع مذکور در صحن مطرح شود و نمایندگان از توضیحات وزرای مربوطه اعم از بهداشت و درمان و همچنین دادگستری قانع نشوند، وزرا کارت زرد خواهند گرفت.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید هر چه سریع‌تر چرایی جابه‌جایی اجساد و گشتگان تصادف محور تهران- قم برای جلوگیری از تکرار چنین سهل‌انگاری‌هایی مشخص شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4