جزئیاتی از طرح محرمانه ایران به ۱+۵

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات ژنو گفت: پروتکل الحاقی بخشی از بازی نهایی است. این موضوع برروی میز قرار دارد، اما نه درحال حاضر، این بخشی از مرحله پایانی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران که درحال حاضر مدیریت مذاکرات میان ایران و شش کشور اروپایی را برعهده دارد صبح امروز (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای با اینترپرس سرویس در هتل محل اقامتش اعلام کرد که ایران مایل به اجرای پروتکل الحاقی در بخش نهایی توافق هسته‌ای است که بر روی آن توافق حاصل شده است.

عراقچی در پاسخ به این سوال که پس از اولین دور مذاکرات آیا شما انتظار دستاوردی را را دارید یا خیر اعلام کرد که این مساله به طرف دیگر مذاکره‌کننده بستگی دارد.

وی همانند یکی از مقامات غربی پس از پیشنهاد از عبارت "خوشبینی محتاطانه" استفاده کرد. معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به پیشنهادات ارائه شده از سوی ایران در پاورپوینت گفت: " ما دیروز پیشنهادی متوازن، منطقی و بسیار خوب ارائه کردیم."

معاون وزیر خارجه ایران در ادامه افزود: " ما امروز منتظر شنیدن پیشنهادات طرف مقابل، واکنش آنها و ارزیابی آنها از پیشنهادات ما هستیم."
وی همچنین تصریح کرد: "صحبت درباره پیشرفت در این مذاکرات زود است اما ممکن است اگر امروز همه‌چیز خوب پیش برود بتوان به یک نتیجه‌گیری خوب با طرف غربی رسید."

عراقچی به خبرنگار آی‌پی‌اس گفت: " احساس خوبی دارم اما نمی‌توانم قضاوت کنم." وی همچنین تاکید کرد که تصمیم‌گیری درباره گام‌های اولیه بدون داشتن تصویری روشن از آینده و هدف درست نیست.

وی درپایان گفت: "بنابریان بسیار مهم است که اهداف مشترکی را تعیین کنیم که هردوطرف بتوانند برروی آن به توافق برسند. این توافق میان دوطرف وجود دارد که باید باردیگر بایکدیگر دیدار کنیم. درمورد سطح این دیدرا هنوز تصمیم‌گیری نشده است."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  −    =  82