راه اندازی خودپردازهای سخنگو در انگلیس

بانک انگلیسی اچ‌اس‌بی‌سی (HSBC) از طرح خود برای راه اندازی خودپردازهای سخنگو تا سال 2015 خبر داد. این دستگاه ها قرار است در انگلیس احداث شود و هدف از آن کمک به افرادی است که از مشکلات بینایی رنج می برند.

به گزارش ملی انفورماتیک به نقل از پایگاه Online Banking Industry News، راه اندازی این دستگاه ها از سال گذشته آغاز شده ولی نرم افزار مدرن مورد استفاده در این خودپردازها که بتواند با مشتری ها «سخن بگوید» از اوایل سال 2015 نصب خواهد شد.

مشتری ها با استفاده از این نوع خودپردازها می تواند با امنیت خاطر بیشتری به حساب های خود دسترسی یابند. این کار از طریق میکروفون نصب شده بر دستگاه و دریافت دستورهای صوتی کاربر صورت می پذیرد. برندان کوک (Brendan Cook) یکی از مدیران اچ‌اس‌بی‌سی گفت بانک بی وقفه تلاش خود را به کار می گیرد تا سرویس های خود را در دسترس تمام مشتریان و مردمی که از خدمات آن استفاده می کنند، قرار دهد.

وی همچنین به ادامه سرمایه گذاری های اچ‌اس‌بی‌سی در شعبه های فیزیکی و راهکارهای دیجیتالی بانکداری اشاره کرد و اظهار نمود هدف آن است که همه مشتری های ما بتوانند امور مالی خود را به همان شیوه ای که مایل هستند، مدیریت کنند.

بر اساس این گزارش، بررسی های صورت گرفته از وجود نزدیک به دو میلیون نابینا در انگلیس حکایت دارد که احتمالاً این رقم در سال 2020 به دو میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر خواهد رسید. تحقیقات نشان می دهد که فقط 29 درصد افراد نابینا و نیمه بینا قادر به انجام تراکنش های مالی خود هستند.

تحقیقات موسسه ملی و سلطنتی نابینایان (RNIB) در انگلیس نیز نشان می دهد که 89 درصد این افراد، استفاده از دستگاه های خودپرداز به تنهایی و بدون کمک دیگران را «دشوار یا غیرممکن» می دانند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄  7  =