حذف شرط سنی ازدواج از طرح جامع جمعیت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حذف بند شرط سنی ازدواج از طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، گفت: برای ازدواج، حداقل سن مندرج در قانون مدنی ملاک قرار گرفته و با توجه به این موضوع ازدواج کودکان منع قانونی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سیدعلی طاهری در گفت‌ وگو با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: در جلسه دیروز (یکشنبه 28 مهر) کمیسیون فرهنگی مقرر شد ادامه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده صبح امروز (سه شنبه 29 مهر) در جلسه فوق العاده انجام شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات دستور کار امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، توضیح داد: جلسه امروز کمیسیون فرهنگی از ساعت 7 صبح آغاز شد و تا ظهر ادامه داشت که در این مدت 10 بند طرح با حضور طراحان طرح و مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قرار است ادامه بررسی‌ها فردا صبح با مرخصی از صحن علنی مجلس ادامه پیدا کند، چرا که بررسی این طرح از اولویت ‌های کمیسیون فرهنگی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، توضیح داد: این طرح سقف سن ازدواج برای محرک‌های تشویقی قایل نشده و بندی که برای ازدواج سن تعیین می‌کرد حذف شد اما هنوز حداقل سن ازدواج همان سن تعیین شده در قانون مدنی است یعنی برای دختران 13 سال و برای پسران 15 سال.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ازدواج زیر سنین تعیین شده خلاف قانون است و تنها در شرایط خاص و با اجازه دادگاه به همراه رضایت والدین این ازدواج ثبت خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄  3  =