اسقف پر زرق و برق از کار برکنار شد

واتیکان یک اسقف کاتولیک آلمانی را که به سبب ولخرجی های فراوان به «اسقف پر زرق و برق» مشهور شده است، روز چهارشنبه بر سر رسوایی مالی از کار معلق کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه تعلیق این اسقف در حالی صورت گرفت که درخواست های زیادی برای اخراج وی از کلیسای کاتولیک مطرح شده است.

واتیکان در بیانیه ای اعلام کرد: «کلیسای کاتولیک تصمیم گرفت فرانتز پیتر تبارتز فان الست را مدتی از فعالیت معلق کند. پاپ نیز به طور مرتب از وقایع مطلع شده است.»

در این بیانیه به مدت تعلیق این اسقف اعظم اشاره نشد اما تاکید شد مدت محرومیت وی به نتایج بررسی گردش مالی کلیسای لیمبورگ و مشخص شدن افراد خاطی در ولخرجی های آن بستگی خواهد داشت.

بر اساس گزارش ها ساخت محل زندگی این اسقف حدود دو میلیون و 900 هزار یورو هزینه در پی داشت و مساحت سالن غذاخوری آن 63 متر مربع است. هزینه ساخت این خانه مجلل از در آمد ناشی از مالیات مذهبی آلمان تامین شده است.

این گزارش ها باعث ایجاد رسوایی برای کلیسای آلمان شده و درخواست هایی برای شفافیت گردش مالی کلیسای کاتولیک مطرح شده است.

این اسقف 53 ساله همچنین به سبب طرح ساخت مجتمع کلیسا در شهر قدیمی لیمبورگ تحت فشار قرار دارد. این طرح در زمان اسقف قبلی تصویب شد و هزینه آن 5.5 میلیون یورو برآورد شده بود اما در نهایت با هزینه سرسام آور 31 میلیون یورو کامل شد.

فان الست همچنین به ادای اظهارات خلاف واقع در دادگاه در رابطه با استفاده از پرواز گران قیمت برای سفر به هند و دیدار با جوامع فقیر متهم است. دادستان ها می گویند این مقام ارشد مذهبی پس از قسم خوردن در دادگاه هامبورگ این دروغ ها را گفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −    =  60