کم توجهی بیمه گران آسیایی به رسانه های اجتماعی

بیمه گران در آسیا-پاسفیک نسبت به دیگر مناطق جهان کمتر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، بیمه گران در آسیا-پاسفیک نسبت به همکاران خود در دیگر نقاط جهان برای جذب مشتریان و نمایندگان، کمتر از رسانه های اجتماعی و تکنولوژی های هوشمند استفاده می کنند.

طبق آخرین تحقیقات انجام شده، 30 درصد از بیمه گران در این مناطق از تجهیزات و نرم افزارهای مربوط به گوشی های هوشمند استفاده می کنند، این در حالی است که میزان جهانی آن، 61 درصد گزارش شده است.

در این گزارش که با نام "بیمه در دنیای دیجیتال" منتشر شده، آمده است که از شبکه اجتماعی "فیس بوک" بیشتر از شبکه های دیگر استفاده می شود.

استفاده کم از ابزارآلات هوشمند و رسانه های اجتماعی نشان می دهد که بیمه گران در آسیا به چنین ابزاری برای رسیدن به اهداف تجاری خودی اعتماد ندارند.

در این گزارش به بیمه گران توصیه شده است که رسانه های اجتماعی را جدی تر بگیرند و ارزش های این پدیده را دریابند چراکه آنان به عنوان ابزاری برای بازاریابی، ارزان تر هستند و می توان جوانان بیشتری را برای خرید محصولات جذب کرد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط یک مرکز آمریکایی، اکثر مردم جهان به ویژه جوانان ترجیح می دهند که بیمه خود را به صورت آنلاین و از طریق ایمیل و یا گوشی های هوشمند خود خریداری کنند. به گفته کارشناسان، با فروش آنلاین، محصولات به دنیایی واقعی با سرعت بیشتری معرفی و ارزش آنان دوچندان می شود. اینترنت اکنون برای تمامی فعالان فراتر از یک کانال توزیع است و به ابزاری نیرومند برای تبلیغ ایده های جدید و توسعه محصولات نوین تبدیل شده است.

به طور کل می توان گفت که در آسیا-پاسفیک بیمه گران برای جذب مشتریانش به منظور رسیدن به اهداف تجاری و مالی، اشتیاق کمتری به استفاده از دنیایی دیجیتال دارند. 

طبق گزارش های منتشر شده، در سال های آینده میزان حق بیمه ثبت شده در منطقه آسیا-پاسفیک با توجه به پروژه های در حال اجرا، 11.2 درصد رشد خواهد داشت؛ البته رشد جمعیت در بازار هند و چین را نمی توان نادیده گرفت. با افزایش درآمدها به مدد بهبود شرایط اقتصادی در این مناطق، توجه بیمه گران کلیدی به سمت این کشورها جلب شده است؛ بازاری که هر روز در حال رشد است. همچنین دو کشور، هند و چین با اجرای پروژه های زیرساختی و سرمایه گذاری های هنگفت درصدند تا تجارت های جدیدی را در بخش های مانند بیمه اموال و بیمه های تجاری راه اندازی کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان در آخرین تحقیق انجام شده به درستی از سطح پیشرفت های دیجیتالی آگاه نیستند. این رقم در آسیا 79 درصد گزارش شده است؛ این در حالی است که درصد جهانی آن حدود 40 است. در آسیا به عنوان مثال بیش از 20 میلیون از شهروندان کره جنوبی از طریق گوشی های هوشمند خود بیمه نامه های جدید را مشاهده و خریداری می کنند.

نزدیک به 50 درصد از بیمه گران اروپایی، بر این باورند که استفاده از تجهیزات هوشمند و رسانه های اجتماعی به یک عادت تبدیل شده است اما در آسیا تنها 34 درصد از مدیران چنین اعتقادی دارند. در چنین شرایطی شرکت های اینترنتی بر این باورند که با انعقاد قراردادهای کاری جدید با بیمه گران می توانند به فروش آنلاین آنان کمک کنند؛ جایی که وجود مشتریان در کنار در دسترس بودن اطلاعات بیشمار می تواند به عنوان موتوری برای توسعه هر دو فعالیت عمل کند.

به گفته تحلیلگران، خرده‌ فروشی اینترنتی به طور فزاینده حضور خود را در آسیا ملموس می ‌کند زیرا زیرساخت مخابرات بهبود یافته و شیوه ‌های پرداخت که مانع بزرگی برای خرید آنلاین بوده ‌اند، اکنون مطمئن ‌ترند. بزرگترین مزیت خرید اینترنتی برای بسیاری از مصرف ‌کنندگان در آسیا این است که به آن ‌ها امکان دسترسی به کالاهایی می ‌دهد که نمی‌توانند در خانه خریداری کنند یا نمی‌ توانند در بیرون ارزان ‌تر از آن را پیدا کنند. با این حال به گفته کاربران آسیایی، همچنان مشکلاتی برای خرید آنلاین وجود دارد. این مسئله نشان می دهد که واسطه ها در آسیا همچنان حضوری فعال دارند.

برخی نیز بر این باورند که شهروندان ساکن آمریکا و اروپا به راحتی می توانند از این امکانات بهره ببرند اما شهروندان ساکن آسیا-پاسفیک با محدودیت های قانونی بیشماری مواجه هستند.

همچنین انتظار می رود که در سال آینده تعداد کاربران اینترنتی در جهان حدود 80 درصد رشد کند اما کارشناسان این رقم را برای منطقه آسیا-پاسفیک 58 درصد تخمین می زنند.

تقریبا 80 درصد کاربران در جهان، خود را جزو رهبران دیجتیال نمی دانند و تنها معتقدند که از این ابزار برای بازی های آنلاین بهره می برند و هنوز قادر به استفاده از تمامی امکانات برای ایجاد فضای رقابتی نیستند.

بیش از دوسوم بیمه گران جهانی این احساس را دارند که می توانند به سرعت و به آسانی پیام خود را به کاربران منتقل کنند اما اکثر آنان استراتژی درازمدتی برای درک و استفاده از دنیایی دیجیتال را ندارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  1  =