بانک مرکزی هند نرخ بهره بانکی را بالا برد

بانک مرکزی هند روز سه شنبه اعلام کرد با توجه به این که پیش بینی می شود نرخ تورم احتمالا تا پایان سال مالی کنونی بالا بماند ، برای دومین بار طی دو ماه گذشته ، نرخ بهره را بالا می برد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به این ترتیب به رغم احتمال کندی رشد اقتصادی ، نرخ بهره بانک مرکزی هند از هفت و نیم درصد به هفت و 75 صدم درصد می رسد که مطابق پیش بینی های اخیر تحلیلگران است.
به گزارش خبر گزاری رویترز از دهلی نو ، راگورام راجان ، رئیس بانک مرکزی هند در بیانیه ای اعلام کرد نرخ تورم احتمالا تا پایان سال مالی بالاتر از سطح کنونی خواهد ماند ، بنابراین مستلزم یک پاسخ سیاسی مناسب است.
با توجه به ثبات روپیه، بانک مرکزی به موازات آن نرخ تسهیلات سپرده حاشیه ای (که دسترسی بانک ها به نقدینگی را تسهیل می کند) 25 صدم درصد کاهش داد و به هشت و 75 صدم درصد رساند.
به علت افزایش بهای سبزیجات در هند از جمله پیاز ، قیمت مواد غذایی در این کشور طی یک سال منتهی به ماه سپتامبر با 18 و چهار صدم درصد افزایش ، به بالاترین سطح از اواسط سال 2010 رسید.
همچنین ماه سپتامبر افزایش قیمت عمده فروشی به بالاترین سطح خود (شش و 46 صدم درصد) رسید و شاخص قیمت مصرف نیز طی یک سال نه و 84 صدم درصد افزایش یافت.
در یک سال منتهی به سه ماهه آوریل-ژوئن ، رشد تولید ناخالص داخلی هند به چهار و چهار دهم درصد رسید که پایین ترین سطح از اوایل سال 2009 به شمار می رود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  5  =