درخواست معاون اوباما: تحریم های ایران را افزایش ندهید

جو بایدن معاون رئیس جمهور در کنار جان کری وزیر امور خارجه و جاک لو وزیر خزانه داری آمریکا در نشستی غیرعلنی با سران دموکرات در مجلس سنا و اعضای کمیته بانکی این مجلس شرکت کردند تا از آنها بخواهند از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،معاون رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواست از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خودداری کند.

به گزارش عصر ایران  به نقل از رویترز،  جو بایدن رهبری مقامات دولتی آمریکا در کنگره برای تاخیر در تصویب تحریم های جدید علیه ایران را برعهده دارد. بایدن همزمان ریاست مجلس سنا را برعهده دارد.

جو بایدن معاون رئیس جمهور در کنار جان کری وزیر امور خارجه و جاک لو وزیر خزانه داری آمریکا در نشستی غیرعلنی با سران دموکرات در مجلس سنا و اعضای کمیته بانکی این مجلس شرکت کردند تا آنها را از نتیجه مذاکرات هسته ای با ایران مطلع کنند.

آنها همچنین از اعضای کمیته بانکی مجلس سنا خواسته اند تصویب تحریم های جدید علیه ایران را به تاخیر بیاندازند.

یک مقام مسؤول در دفتر بایدن گفت: پیامی که دولت آمریکا به کنگره منتقل کرده این است که وقت آن می رسد که نیاز به اعمال تحریم های بیشتری باشد اما در حال حاضر زمان مناسب برای تحرک کنگره و افزایش تحریم ها علیه ایران نیست.

برخی از اعضای کنگره پس از نشست مشترک با مقامات ارشد کابینه آمریکا گفته اند که از دلایل مطرح شده قانع نشده اند و معتقدند باید تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال شود.

"روبرت منیندز" رئیس کمیته روابط خارجی و عضو کمیته بانکی در مجلس سنا به خبرنگاران گفت: آمادگی ندارم اعمال تحریم جدید علیه ایران را به تاخیر بیاندازم.

سناتور جمهوری خواه مارک کرک که به شدت با تاخیر تحریم های جدید علیه ایران مخالفت می کند نیز گفت که هنوز خواهان تصویب تحریم های جدید علیه ایران است.

در مقابل سناتور جمهوری خواه مایک جوهانز گفت: من درخواست ها برای تاخیر در اعمال تحریم ها علیه ایران را تایید می کنم چرا که ممکن است مذاکرات هسته ای با ایران نتیجه بخش باشد. البته این تاخیر ، طولانی مدت نخواهد بود.

سناتور دموکرات تیم جونسون رئیس کمیته بانکی مجلس سنای آمریکا هم گفت: هنوز درباره تاخیر دوباره رای گیری درباره تحریم های جدید ایران تصمیم گیری نکرده ام.

کمیته بانکی مجلس سنای آمریکا در سپتامبر گذشته قرار بود درباره تحریم جدید ایران رای گیری کند اما با درخواست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا این رای گیری به تاخیر افتاد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  −    =  52