بررسی آماری میزان تراکنش انجام شده روی هر پایانه فروش در مرداد ماه / هر کارتخوان روزانه ۲ تراکنش خرید انجام داده است

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ثبت کرد:

بررسی آماری میزان تراکنش انجام شده روی هر پایانه فروش در مرداد ماه 1392 نشان می دهد از مجموعه 2 میلیون و 672 هزار و 164 پایانه فروش دارای تراکنش در مرداد ماه هر پایانه به طور متوسط 114.4تراکنش انجام داده است. همچنین هر پایانه در ماه مذکور به طور میانگین 72 تراکنش خرید، 27.5 تراکنش مانده گیری و 14.5 تراکنش مربوط به پرداخت قبوض و خرید شارژ انجام داده است./هر پایانه فروش در مرداد ماه به طور متوسط روزانه حدود 3.7 تراکنش انجام داده است./ هر پایانه فروش در مردادماه گذشته روزانه 2 تراکنش خرید را انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بررسی آماری میزان تراکنش انجام شده روی هر پایانه فروش در مرداد ماه 1392  نشان می دهد هر پایانه فروش از مجموعه 2 میلیون و 672 هزار و 164 پایانه دارای تراکنش در مرداد ماه به طور متوسط 114.4تراکنش انجام داده است. همچنین هر پایانه در ماه مذکور به طور میانگین 72 تراکنش خرید، 27.5 تراکنش مانده گیری و 14.5 تراکنش مربوط به پرداخت قبوض و خرید شارژ انجام داده است.

میانگین کل

بررسی آماری نشان می دهد در میان شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت، هر پایانه فروش شرکت به پرداخت با انجام 202.7 تراکنش در مرداد ماه در رتبه اول ، پرداخت الکترونیک سامان با انجام 137.4 تراکنش روی هر دستگاه  در رتبه دوم، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با انجام میانگین 98.1 تراکنش روی هر دستگاه  در رتبه سوم، داده ورزی سداد با 95.1 تراکنش در رتبه چهارم  و شرکت آسان رداخت با 92.4 تراکنش روی هر دستگاه در رتبه پنجم قرار دارند. در این بخش به طور متوسط هر پایانه فروشگاهی در مردادماه 114 تراکنش انجام داده است که در این میان تنها میانگین شرکت های  به پرداخت و پرداخت الکترونیک سامان از سطح میانگین بالاتر بوده اند. بر این اساس هر پایانه فروش در مرداد ماه روزانه حدود 3.7 تراکنش انجام داده است.

میانگین خرید

در همین حال در بخش متوسط خرید انجام شده روی هر پایانه نشان می دهد شرکت به پرداخت باز هم با انجام 133.1 تراکنش روی هر پایانه در ربته اول، پرداخت الکترونیک سامان با 84.8 تراکنش روی هر پایانه در رتبه دوم،  تجارت الکترونیک پارسیان با متوسط 59.1 خرید روی هر دستگاه در رتبه سوم، سداد با متوسط خرید 56.4 تراکنش در رتبه چهارم و مبناکارت آریا با متوسط خرید 52.4 تراکنش روی هر دستگاه در رتبه پنجم قرار دارد.بر این اساس هر پایانه فروش در مردادماه گذشته روزانه 2 تراکنش خرید را انجام داده است.

بهره وری

اگر فرض کنیم که در بهترین حالت کارمزد هر تراکنش 250 تومان باشد در چنین صورتی به طور متوسط هر پایانه فروش در مرداد ماه رقمی حدود 28.5 هزار تومان درآمد ایجاد کرده است.این میزان درآمد زایی به معنای ان است که صنعت پرداخت در کشور ما به صورت واقعی سود آور نیست و دلایل دیگری غیر از درآمدزایی مستقیم همچنان باعث استقبال از توسعه صنعت پرداخت در کشور باشد.

جزئیات را در جدول ببنید.

(نسخه pdf را اینجا ببنید.

data-src=https://ebinews.com/img/files/327670836422757011.jpg

ماخذ:بانک مرکزی

محاسبه و استخراج: پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =