تشکیل ۲۰ میز تبادل دانش مهارتی در ۳ قاره

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام تشکیل 20 میز در حوزه کشورهای آسیایی، افریقایی و اروپایی برای فعال نمودن دیپلماسی مهارت و تبادل تجربیات با کشورهای مختلف گفت: جا به جایی و انتقال سرمایه و نیروی کار اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، کورش پرند گفت: در شرایطی که جهان با مجموع ه­ای از دگرگونی­ ها در عرصه ­های سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ و شیوه­ های زندگی در دامنه­ ای وسیع روبرو است، ادغام بازارهای جهان، جا به جایی و انتقال سرمایه و نیروی کار اجتناب ناپذیر است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تغییر سازمان کار و ظهور اقتصاد دانش محور و اهمیت یافتن مهارت نیروی انسانی، تربیت مهارت های برتر برای تولید کالا با مهارت بیشتر، حضور در بازارهای جهانی و جذب سرمایه گذاری خارجی، تأثیر نیروی کار در مشاغل و گسترش نفوذ اینترنت و آموزش مجازی؛ از جمله ویژگی های عصر حاضر است که جهت­ گیری نظام­ های آموزشی به صورت منطقه ای، بین المللی و بین فرهنگی را ضروری نموده است.

پرند تصریح کرد: در این میان یکی از پارادایم های نوین در دیپلماسی که می تواند به دغدغه کشورها برای تعامل در فضای بین المللی پاسخی شایسته دهد، دیپلماسی مهارت است. دیپلماسی مهارت این قابلیت را دارد تا با برقراری و تقویت روابط دو یا چندجانبه در زمینه هایی همچون تقویت توانمندی های نیروی انسانی، تقویت توانمندی های فناوری و به طور کلی بهره برداری از تجارب موفق مهارتی سایر کشورها، موجب تأمین منافع ملی کشورها شود.

وی بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان طراح الگوی دیپلماسی مهارت در اجرای این دیپلماسی تاکنون 20 میز را در حوزه کشورهای آسیایی، افریقایی و اروپایی فعال کرده و با حضور در کشورهای هدف تاکنون تفاهم نامه های همکاری مشترکی را به امضا رسانده که در حال اجرایی نمودن آنها هستیم.

این مقام مسئول در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: آموزش مربیان فنی و حرفه ای، استانداردهای آموزشی، شغل و شایستگی، طراحی ساختار نظام آموزش مهارتی، ساخت و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای و تولید و تدوین منابع آموزشی از زمینه های اجرای دیپلماسی مهارت است.

پرند گفت: موضوع تربیت مربیان کشورهای اسلامی و منطقه نیز به عنوان یکی از دستاوردهای دیپلماسی مهارت اجرایی شده و بسیار خرسندیم که مدلی را برای تعاملات بین المللی پیشنهاد داده ایم که مبتنی بر توانمندی های کشور بوده و در اجرای آن موفق عمل کرده ایم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در این راستا، نخبگان فکری و اجرایی منطقه باید نسبت به اهمیت و ضرورت تقویت و کاربرد دیپلماسی مهارت اعتقاد داشته باشند که به صورت یک برنامه کاربردی در دستور کار رسمی قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  30