بدهی ۶۰ هزار میلیاردی دولت به صندوق‌های بیمه‌ای

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بدهی 60 هزار میلیارد دولت به صندوق‌های بیمه‌ای خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس، علی ربیعی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان بیمه سلامت ایرانیان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای کمیسیون اجتماعی و بهداشت مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل اسبق سازمان بیمه سلامت، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و همچنین رئیس سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهارداشت: رئیس جمهور وضعیت موجود را مطلوب نمی‌داند و باید اوضاع بیمه‌ای را بهبود ببخشیم و دراین مدت کوتاه نیز تلاش داریم اعتبار ویژه‌ای را برای دفترچه‌های بیمه‌ای تامین کنیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 60 هزار میلیارد تومان طلب صندوق‌های بیمه‌ای از دولت است که این رقم در حال حاضر به ما اعلام شده است.

ربیعی بیان داشت: 16 هزار میلیارد تومان از اموالمان فروخته شده و علیرغم اینکه چک تضمینی داده‌ایم هیچ مبلغی دستمان نرسیده است.

در ادامه این مراسم انوشیروان محسنی بندپی مدیرعامل جدید سازمان بیمه سلامت ایرانیان، اظهارداشت: اولین مشکل در نظام سلامت بی عدالتی است و این بی عدالتی مربوط به هزینه‌های کمرشکنی است که مردم زیر بار آن قد خم کرده‌اند و تنها راه داشتن، بیمه سلامت موثر است هرچند که کشورمان از نظر شاخص‌های درمانی دارای رتبه‌های مناسبی نیست.

وی گفت: موضوع شاخص‌های سلامت، کشورمان دارای رتبه 112 است و باید در این خصوص تنگناها و محدودیت‌های موجود را برداریم و در جهت ارتقاء این رتبه گام برداریم.

بندپی اضافه کرد: در سال 87 براساس حسابهای سلامت، 3 درصد جامعه روستایی و 2 درصد جامعه شهری دچار هزینه‌های فلاکت‌بار در درمان شده‌اند و این در حالی است که 7.4 درصد روستائیان و 4.5 درصد روستائیان جامعه شهری و به طور میانگین 5.3 درصد به افراد جامعه به طور فروغلتیدن زیر بار هزینه‌های فلاکت‌بار نظام سلامت قرار دارند.

بندپی بیان داشت: باید سهم مردم در هزینه‌های درمانی به 30 درصد کاهش یابد و این در حالی است که برای دستیابی به این رقم باید سهم منابع بیمه‌ای به 50 درصد افزایش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  −    =  49