نصب تیغه های تیز فلزی روی حصارهای مرزی اسپانیا

افزایش تلاش افرادی که قصد دارند بطور غیرقانونی از روی حصارهای بلند سیمهای خاردار اطراف شهرهای آفریقایی اسپانیا عبور کنند تا وارد خاک اروپا شوند، موجب شده است دولت این کشور در تصمیمی جنجالی، تیغه های تیز فلزی روی این حصارها نصب کند که موجب بریده شدن دست و پای مهاجران می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایرنا، اسپانیا دو شهر ˈملیاˈ (ملیله) و ˈسئوتاˈ (سبته) در شمال خاک قاره آفریقا و در درون کشور مغرب را در اختیار دارد که مدتها است به یکی از مهمترین مبادی ورودی مهاجران غیرقانونی به درون خاک اروپا تبدیل شده است، به گونه ای که طی ماههای اخیر صدها تن تلاش کرده اند با عبور از حصارهای فلزی و سیمهای خاردار آن، وارد این شهرها شوند.

به نوشته روزنامه ال موندو چاپ مادرید، دولت اسپانیا برای جلوگیری از این روند، هفته جاری حصار مرزی شهر های خودمختار ملیا و سئوتا را با اقدامات جدید امنیتی از جمله نصب یک سیم خاردار ضد صعود که بالا رفتن از آن را مشکل می سازد و نصب سیم خاردار دیگری که روی آن تیغه وجود دارد، تقویت کرده اما این تصمیم جنجال برانگیخته است.

بر اساس این گزارش، این نوع سیم خاردار حاوی تیغه در اواخر سال 2007 میلادی و هنگام فعالیت دولت سوسیالیست ˈخوسه لوئیس رودریگز زاپاته روˈ نخست وزیر پیشین اسپانیا از خطوط مرزی شهرهای مذکور حذف شده بود زیرا موجب جراحات و بریده شدن دست و پای مهاجرانی می شود که سعی می کنند به طور غیر قانونی از آن بالا بروند.

به نوشته ال موندو، افزایش فشار های مهاجرتی و بی اثر بودن 3 حصار پی در پی در خط مرزی، مقامات اسپانیایی را واداشته است برای جلوگیری از ورود مداوم مهاجران، بار دیگر این نوع سیم خاردارها را نصب کنند.

به نوشته روزنامه یادشده، این نوع سیم خاردار اکنون در برخی از نقاط معین و در طول 3 کیلومتر از 12 کیلومتری که در اطراف ملیا وجود دارد و نقاط ˈداغˈ محسوب می شود، نصب خواهد شد اما در آینده احتمالا این طرح گسترش خواهد یافت.

به گفته منابع پلیس اسپانیا، این نوع سیمهای خاردار در تمامی حصار مرزی شهر سئوتا، محدوده امنیتی زندان ها و دیوار نیروگاه های برق در این کشور اروپایی نیز وجود دارد.

با این حال، سازمان های غیردولتی و برخی از احزاب سیاسی اسپانیا از این نوع سیمهای خاردار انتقاد کرده و آن را نقض حقوق بشر و بی توجهی به جان انسانها قلمداد می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =