منابع دیپلماتیک: احتمال پایان نشست ژنو بدون توافق

فرانسه «ناراحت بزرگ» در آستانه توافقات است. متن پیش‌نویس مورد توافق گروه 1+5 قرار گرفته بود بود، مخصوصا در جلسه سه جانبه بین ظریف، اشتون و کری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بوجود آمده بود، اما فرانسوی‌ها می‌گویند این متن مورد قبول ما نیست!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در سومین روز مذاکرات ژنو ، تحولات مهمی در جریان است. این خبر ، تا پایان این روز سوم مذاکرات ، بروز می شود تا کاربران عصرایران در جریان آخرین تحولات آن قرار بگیرند (خبرهای جدید به متن افزوده می شود و خبرهای پایین تر ، مربوط به دقایق و ساعات قبل تر است):

– مایکل مان (سخنگوی اشتون): بعد از ملاقات ظریف و لاوروف جلسه بزرگ 1+5 و ایران برگزار می شود. در آن جلسه تصمیم گرفته می شود که آیا متن تدوین شده از طرف ایران و آمریکا قابل قبول است یا خیر؟

– وزیر خارجه ایران گفت: دیدگاه ها متفاوت است. فرانسه هم دیدگاه های متفاوتی دارد. کشورها باید بدانند که این مذاکرات باید بر اساس موضع برابر و رعایت حقوق مردم ایران به نتیجه برسد وگرنه مذاکرات آینده ندارد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و کاترین اشتون سرپرست تیم مذاکره کننده 1+5 دیدار سه جانبه‌ای با یکدیگر برگزار کردند.

– مایکل مان، سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که اشتون نتایج دیدارها بین خود،‌ کشورهای عضو 1+5 و نیز ایران برای بحث درباره موضوعات ویژه را مورد بازبینی قرار می‌دهد.
 

– قرار است ظریف بعد از مذاکره با جان کری ، با همتای روسی اش ، لاوروف مذاکره کند.

– بین اعضای 1+5 اختلاف نظرهایی ایجاد شده است. در همین باره وزیر خارجه سوئد گفت: به نظر می رسد مذاکرات سخت تر بین خود اعضای 1+5 به جای ایران در جریان است و این ، اصلاً خوب نیست.

– وزیر خارجه فرانسه: ایران تعطیلی آب سنگین اراک را نمی پذیرد.

-وزیر امور خارجه ایران در زمان تنفس مذاکراتش با کری و اشتون: هنوز معلوم نیست که امروز به نتیجه برسیم اما پیشرفت مذاکرات بد نبوده است.کار ادامه پیدا می کند، مسائل مختلفی داریم و همانطور که قبلا گفتیم به مرحله تدوین رسیده ایم. در مرحله تدوین باید در خصوص ریز موضوعات کار کنیم. الان روی متن کار می کنیم دیدگاههای مختلفی وجود دارد داخل 1+5 نیز دیدگاهها متفاوت است نیاز است که نگرانی های جمهوری اسلامی ایران رفع شود لذا باید کار کنیم.
مذاکرات قطعاً به فردا نخواهد کشید. اگر امشب به نتیجه نرسیم تاریخ دیگری مقرر می شود.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  16