اروپا بازهم می تواند نرخ بهره را کاهش دهد

یک مقام ارشد بانک مرکزی اروپا ضمن استقبال از کاهش نرخ بهره در نشست اخیر این بانک تاکید کرد، اروپا می تواند باز هم نرخ بهره را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از طلا به نقل از رویترز؛ "بنویت کوئور" عضو ارشد شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا تصریح کرد، بانک مرکزی اروپا می تواند نرخ بهره را باز هم کاهش داده و نقدینگی مورد نیاز سیستم بانکی اروپا را تامین کند.
بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج شنبه خود نرخ بهره را به کمتر از 0.25 درصد کاهش داده است. این مساله موجب کاهش چشمگیر ارزش یورو در برابر دلار و افت قیمت جهانی طلا شد.
کاهش غیر منتظره نرخ تورم منطقه یورو طی ماه اکتبر مهمترین عامل کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا بوده است. در شرایطی که بانک مرکزی اروپا قصد دارد نرخ تورم را زیر 2 درصد تثبیت کند نرخ تورم منطقه یورو طی ماه گذشته به کمتر از 0.7 درصد رسیده و این مساله نگرانی ها در خصوص رکود اقتصادی مجدد اروپا را افزایش داده است.
وی افزود، بانک مرکزی اروپا برای حمایت بیشتر از رشد اقتصادی منطقه یورو آماده است و می تواند نرخ بهره را بیش از پیش کاهش دهد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ر-ت می گوید

    چرا طلا حالا؟ نه يك سال پيش نه دو يا سه سال ديگر؟ و اثرات كاهش نرخ بهره در اروپا كه به طبع آن دسترسي ارزان تر به پول خواهد بود.
    1. اوراق مشاركت به علت پائين آمدن سود جذابيت خود را از دست خواهد داد 2. بازار سهام به علت افزايش در طول مدت گذشته تحريك به فروش وبرداشت سود قسمتي از آن مينمايد 3. به نظر ميرسد انس در حال تشكيل كف قيمتي ميباشد 4. چين در رتبه اول در حال خريد طلا و افزايش موجودي ميباشد.

ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  9