انتقال فرودگاه مهرآباد نفس تهران را باز می‌کند

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اننقال فرودگاه مهرآباد، نفس تهران باز می‌شود، گفت: خودروسازان به بچه لوسی تبدیل شده‌اند که کسی نیست به آنها بگوید بالای چشمتان ابرو است!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس،‌ غلامحسین مؤید حسینی صدر، سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در میزگرد تخصصی خبرگزاری فارس «بررسی کاهش آلودگی هوا» که با حضور محمد هادی حیدرزاده، مدیرکل محیط زیست استان تهران  و هومان لیاقتی، رئیس پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: شهر شانگهای دارای 42 میلیون نفر جمعیت است که حدود 8 میلیون خودرو در این شهر تردد می‌کند، این درحالی است که این شهر با معضل آلودگی هوا روبرو نیست.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلودگی هوای تهران مشکل تک عاملی نیست، افزود: عدم ارتقای سطح استاندارد سوخت یکی از عوامل اصلی افزایش آلودگی هوا بوده است،  در بسیاری از پالایشگاه‌های کشور استانداردهای سوخت ارتقا نیافته است، 30 تا 40درصد نفت خامی که وارد پالایشگاه‌ها می‌شود به عنوان نفت کوره بیرون می‌آید و نفت کوره به کارخانه‌‌ها انتقال می‌یابد و سوزانده می‌شود،  این امر حجم عظیمی از آلودگی را وارد هوای این کلانشهر می‌کند.

سوخت هواپیماها مناسب نیست

وی در ادامه با بیان اینکه سوخت مورد استفاده هواپیماها نیز فاقد استاندارد است، ادامه داد: هواپیماهایی که در اطراف تهران هستند با استفاده از سوخت غیر مناسب به پرواز در‌می‌آیند و آلودگی ترکیبات آروماتیک در آنها زیاد است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی فعالیت صنایع آلاینده در اطراف شهر تهران را دیگر علت افزایش آلودگی هوای این کلانشهر عنوان کرد و بیان داشت: درباره آلودگی هوا باید به سهم خودروهای فاقد استاندارد در افزایش آلایندگی‌ها نیز اشاره کرد.

سالانه 36 میلیارد دلار هزینه اضافی به دلیل بالا بودن میزان مصرف سوخت به کشور تحمیل می‌شود

حسینی صدر با بیان اینکه در کشور ما روزانه 240 میلیون لیتر سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این در حالی است که متوسط مصرف در دنیا 120 میلیون لیتر است و بر همین اساس هر روز 100 میلیون دلار و در سال 36 میلیارد دلار از محل استفاده بیش از حد از سوخت در کشور به هدر می‌رود.

کاهش مدت اعتبار معاینه فنی، فقط دو درصد در کاهش آلودگی هوا مؤثر است

وی بیان داشت: بر همین اساس باید گفت که کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها فقط  دو درصد در کاهش آلودگی هوا مؤثر خواهد بود؛‌ این در حالی است که چک کردن تمامی خودروها برای ارائه برگه معاینه فنی،‌ عملاً اقدامی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با کاهش مدت اعتبار معاینه فنی خودروهای صفر کیلومتر موافق است، ادامه داد: باید وزارت صنایع ملزم شود کیفیت و استانداردهای خودرو را ارتقا دهد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄    =  28