احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال جاری

وزیر نیرو از احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال جاری خبر داد و با اشاره به بدهی عراق به ایران بابت واردات برق گفت طرف عراقی برای پرداخت کل بدهی خود به ایران اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمید چیت چیان" در حاشیه نشست عصر دوشنبه با وزیر برق عراق که در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، گفت: عراق اعلام آمادگی کرده است که بدهی های خود را بابت واردات برق از ایران به طور کامل پرداخت کند.

وی درخصوص افزایش صادرات برق به عراق گفت: در زمان کنونی ایران روزانه یکهزار مگاوات برق به عراق صادر می کند که عراق افزایش 500 مگاواتی ظرفیت واردات برق از ایران را درخواست کرده است.

چیت چیان همچنین درخصوص مباحث مربوط به حبس انرژی در نیروگاه ها، گفت: تنها در نیروگاه پره سر در غرب استان گیلان مقداری حبس انرژی داریم که در حال اجرای خط انتقال آن هستیم و با اتمام خط انتقال، مشکل حبس انرژی در این نیروگاه نیز حل می شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: این وزارتخانه در امر خصوصی سازی، از وزارتخانه های پیشرو در کشور است و هیچ دستگاه دیگری به اندازه وزارت نیرو در این زمینه جدی نبوده است.

چیت چیان در پاسخ به اینکه "آیا قیمت خدمات آب و برق امسال گران می شود؟"، گفت: هزینه ای که وزارت نیرو برای خدمات آب و برق از مردم دریافت می کند، یک سوم قیمت تمام شده است و احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال جاری وجود دارد چراکه هیچ موسسه اقتصادی با دریافت یک سوم هزینه ها، قادر به ادامه کار نخواهد بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه این موضوع باید در بودجه پیش بینی و به وزارت نیرو پرداخت شود، اظهار داشت: اگر هزینه تمام شده بابت تامین خدمات آب و برق به وزارت نیرو پرداخت نشود، موجب کاهش خدمات رسانی به مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: در قانون بودجه امسال درخصوص افزایش قیمت آب و برق پیش بینی هایی شده و مجلس به دولت اجازه داده است که تعرفه آب و برق در سال جاری اصلاح شود اما هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است .

وی افزود: افزایش قیمت آب و برق در دولت در دست بررسی است و اگر دولت در این زمینه به نتیجه ای برسد، اطلاع رسانی خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  29  =  39