انتقاد از افزایش ۷۰درصدی شهریه دانشگاه رازی +پاسخ‌ یک مسئول

جمعی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دوره‌های شبانه دانشگاه رازی کرمانشاه نسبت به افزایش 70 درصدی شهریه ورودی‌های جدید انتقاد کردند.

به گزارش ایسنا، جمعی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دوره‌های شبانه دانشگاه رازی کرمانشاه با مراجعه به این خبرگزاری نسبت به افزایش 70 درصدی شهریه ورودی‌های جدید انتقاد کردند و مدعی شدند: مسئولین دانشگاه این موضوع را از ابتدای ترم به دانشجویان اطلاع نداده بودند و دانشجویان پس از گذشت یک ماه از آغاز سال تحصیلی ترم از این موضوع اطلاع یافته‌اند.

این دانشجویان مدعی شدند: ما تاکنون چندین بار به مسئولین دانشگاه مراجعه کردیم و آنها می‌گویند که ما هشت سال است که افزایش شهریه نداشته‌ایم و امسال به دلیل افزایش تورم و دیگر مشکلات میزان شهریه افزایش یافته است و این در حالیست که هیچ امکانات رفاهی و آموزشی جدیدی به این دانشگاه افزوده نشده است.

به گفته یکی از دانشجویان اگر از ابتدای ترم از میزان دقیق شهریه مطلع بودیم هیچ وقت این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب نمی‌کردیم و این وضعیت خلاف انصاف و عدالت است.

دکتر علی بیدمشکی پور، معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه ضمن تایید افزایش شهریه دوره‌های شبانه دانشگاه رازی، گفت: میزان درصد افزایش در رشته‌های مختلف متغییر است.

وی ادامه داد: این شرایطی است که وزارت علوم و در ادامه هیات امنای دانشگاه رازی آن را تصویب کرده است.

بیدمشکی‌پور با بیان اینکه باید به قوانین و آیین‌نامه‌ها احترام گذاشت، گفت: دانشگاه این آمادگی را دارد که شرایط مناسبی برای پرداخت شهریه‌ دانشجویان فراهم کند.

وی با اشاره به امکان تقسیط کردن پرداخت شهریه و یا اعطای وام دانشجویی به این دانشجویان، اظهار کرد: نمی‌گذاریم که هیچ دانشجویی به دلیل عدم توانایی در پرداخت شهریه از تحصیل محروم شود، بنابراین از راه‌های مختلف تلاش خواهیم کرد که به دانشجویان کمک شود.

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه در پاسخ به این سوال که دانشجویان مدعی شده‌اند که در ازای این افزایش شهریه هیچ امکانات جدیدی اضافه نشده است، گفت: به هیچ وجه چنین حرفهایی درست نیست، به عنوان مثال ما امسال استخر مجهز دانشگاه را راه‌اندازی کرده‌ایم. آیا راه‌اندازی استخر مجهز جز امکانات رفاهی دانشگاه نیست؟.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا افزایش شهریه ها را بعد از یک ماه از ترم اعلام شده است، گفت: در صورتی که دانشجویی تمایل به انصراف داشته باشد، دانشگاه مشکلی برای بازگرداندن تمام شهریه پرداختی وی ندارد، اما دانشجویان باید توجه داشته باشند که ما بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌ها کار می‌کنیم.

بیدمشکی پور ادامه داد: به عنوان مثال ما برای پذیرش دانشجوی دوره دکتری در پردیس دانشگاه رازی برای رشته‌های فنی 55 میلیون تومان و برای رشته‌های علوم انسانی 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که هیات امناء دانشگاه در جلسه‌ای این ارقام را تصویب نکرد و 15 میلیون تومان از کل شهریه را کاهش داد، یعنی این شهریه‌ها به 40 میلیون تومان برای رشته‌های فنی و 30 میلیون تومان برای رشته‌های علوم انسانی کاهش یافت و این اعلام تغییر نرخ شهریه‌ها هم بعد از ثبت‌نام انجام شد، پس چرا دانشجویان اینها را نمی‌گویند که یک دانشجو خود را برای پرداخت 55 میلیون تومان آماده کرده اما 40 میلیون تومان می‌پردازد!.

این مقام مسئول در دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: بهتراست که دانشجویان بدانند که دانشگاه رازی در سال 2012 در بین 76 کشور جهان اسلام و 1500 دانشگاه این کشورها رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، بنابراین حضور و تحصیل در این دانشگاه به خودی خود می‌تواند افتخاری برای هر دانشجویی باشد.

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه، در پایان تاکید کرد: در راستای کمک به دانشجویان برای پرداخت شهریه‌ها از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =