تصمیم اتحادیه‌ اروپا برای تحریم مجدد سه بانک ایرانی به جای رجوع به دادگاه

اتحادیه اروپا به جای درخواست استیناف برای حکم لغو تحریم شرکت‌های ایرانی که در محاکم اروپا صادر شده است تصمیم گرفت این شرکت ها از جمله بانک بین المللی پرشیا، بانک توسعه صادرات و بانک رفاه را مجددا در فهرست تحریم خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، با وجود اینکه ظاهرا کشورهای غربی به یک توافق هسته ای با ایران نزدیک شده اند، اتحادیه اروپا تحریم چند شرکت ایرانی را که امسال توسط حکم دادگاه باطل شده بود، مجددا برقرار خواهد کرد.

دیپلمات های اروپایی گفتند، این اقدام استقرار مجدد تحریم های وضع شده قبلی است، نه افزایش فشار بر ایران. اما هرگونه تحریم جدید می تواند ریسک شکست توافق احتمالی بین دو طرف را افزایش دهد. کشورهای غربی امیدوارند بتوانند در دور بعدی مذاکرات که از روز پنج شنبه آغاز می شود، به توافقی با ایران دست یابند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته است تا تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نکند.

دیپلمات های غربی گفتند، تصمیم اتحادیه اروپا که روز پنجشنبه گذشته توسط مقامات ارشد این اتحادیه اتخاذ شد، باید در اواخر این هفته به تایید کشورهای عضو برسد. این تحریم ها از جمله بانک بین المللی پرشیا، بانک توسعه صادرات و بانک رفاه کارگران ایران را در بر می گیرد.

هدف از این اقدام مقابله با دعاوی مطرح شده از سوی صدها شخص حقیقی و حقوقی هدف تحریم هاست. اخیرا چند مورد از این دعاوی به نفع طرف های ایرانی خاتمه یافته است.

این اولین باری است که اتحادیه اروپا به جای درخواست فرجام خواهی، به دنبال مقابله با چالش های حقوقی از طریق وضع تحریم های جدید علیه شرکت های از قبل موجود در لیست تحریم هاست. این اقدام نشان می دهد که دفاع از حقانیت تحریم ها در دادگاه دشوار است.

یک دیپلمات اروپایی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: «ما داریم رژیم تحریم های فعلی را حفظ می کنیم و در صدد گسترش آن نیستیم.»
دیپلمات ها می گویند، افزایش تعداد دعاوی مشابه یافتن مبنای حقوقی قابل دفاع برای انجام درخواست های فرجام خواهی را مشکل ساخته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5